Náhrada za CH-R?
Názov TREK veľmi správne evokuje treking a výlety mimo spevnených ciest. A Corolla neostala iba pri lákavom mene. Táto výbava totiž jej svetlú výšku zvyšuje o výrazných 20 mm, pribudlo aj výrazné oplastovanie karosérie. Priamo tak konkuruje C-HR, s ktorou už skúsenosť mám. Obe autá toho majú medzi sebou veľa spoločného a preto sa pri testovaní zameriam na ich porovnávanie. Výbava TREK je k dispozícii iba pri karosárskej verzii TS (Touring Sport). Jej názov pochádza od spolupráce s výrobcom bicyklov TREK Bicycle. K spomínaným zmenám svetlej výšky a dizajnu, prináša aj špeciálne 17” disky kolies. Tie majú okolo seba aj ochranu pneumatikou, čiže ich poškodenie v meste, alebo teréne bude náročnejšie.
V interiéri je to stará známa pesnička. Jediným decentným rozdielom sú ozdobné lišty s imitáciou dreva a logom TREK na prahoch dverí a kufra. V bohatej výbave nájdeme napríklad ambientné osvetlenie interiéru, parkovaciu kameru, dvojzónovú klimatizáciu, Bi-LED predné svetlomety s funkciou automatického prepínania diaľkových svetiel, 8” dotykový displej Toyota Touch s funkciou Apple CarPlay a Android Auto a mnoho ďalších komfortných a asistenčných systémov, ktoré si nechám pre plnohodnotný test.
Moja tohtotýždňová Corolla má v útrobách najvýkonnejší 2,0l hybrid s kombinovaným výkonom 135 kW (184 koní), spojený s e-CVT. Musím povedať, že počas našich prvých spoločných kilometrov mi už ani táto neobľúbená prevodka nerobí vrásky na čele. Je cítiť, že Toyota hybridný systém za 23 rokov dotiahla takmer k dokonalosti. Corolla TS TREK je s akciovou cenovkou 28 540 € tretia najdrahšia výbava v ponuke. Napíšte mi teda do diskusie, čo vás na tomto dobrodružnom kombíku zaujíma.