Nedávna história je plná tajných foto, ktoré sa nidky nemali dostať na verejnosť, kým neboli nové autá hotové. Ale to veľký biznis a ťažký boj. Fotografom sa stále lepšie darilo uloviť kamuflované autá na cestách a necestách a predávať ich na "veľkú radosť" manažérov značiek priamo veľkým médiám. Tak sa zdá, že vo viacerých značkách už majú utajovania pokrk a začína protiofenzíva. Samozrejme, tá sa netýka a ani nebude týkať všetkého, čo automobilky varia. Ale nájdu veci, ktoré verejnosť môže poznať a pre výrobcu to bude bezbolestné.
Focus ST nie je žiadne tajomstvo. Jednak každý logicky očakával, že Ford bude vyrábať tento úspešný ostrý model Focusu aj v III. generácii. A tiež preto, lebo práve ST koncept bol prvý verejne predstavený nový Focus. Kým bežné verzie sa už predávajú, model ST ešte asi nie je celkom hotový. Ford sám, dobrovoľne dokumentuej, že aktuálne prebiehajú testy nového vývojového stupňa, ktoré vývojári vystavujú ničivým podmienkam, aby ich vyladili na maximálny výkon a prvotriedne jazdné vlastnosti
Prvý výkonný globálny typ Ford, sa začne predávať budúci rok.
Mnohí z vás jazdia do Nemecka celkom často. Ak vás na nemeckej, alebo americkej diaľnici predbehne nový Ford Focus v atraktívnom farebnom vyhotovení, s nízko položeným podvozkom, veľkými kolesami a pneumatikami a pôsobivým, v strede umiestneným dvojitým výfukom, pravdepodobne pôjde o jeden z vývojových prototypov úplne nového vysokovýkonného modelu Focus ST, ktorý sa dostane na trh budúci rok.
V Európe a Severnej Amerike podrobujú konštruktérske tímy Ford Team RS a SVT flotilu približne 60 predsériových prototypov mučivým podmienkam v rámci testovacej a vývojovej fázy zameranej na vyladenie jazdných vlastností a výkonu. Prototypy vychádzajú zo štandardného nového modelu Focus a v niektorých prípadoch z predchádzajúcej generácie modelu Focus ST.
„Nový Focus ST je už na celom svete s napätím očakávaný, čo je na mieste, pretože ide o náš prvý globálny vysokovýkonný model,“ povedal Jost Capito, riaditeľ sekcie globálnych vysokovýkonných vozidiel spoločnosti Ford. „Musí zachovať reputáciu spoločnosti Ford ako výrobcu cenovo dostupných, no pritom vzrušujúcich, športových verzií menších automobilov, ktoré potešia nadšených vodičov, ale zároveň výborne poslúžia pri každodennom cestovaní. Dokončili sme všetky potrebné prípravné konštrukčné práce, a teraz na tých najnáročnejších cestách v Európe a Severnej Amerike testujeme a dolaďujeme výkon a jazdné vlastnosti.“
„Stať sa globálnym lídrom v oblasti spotreby paliva je hlavným cieľom spoločnosti Ford Motor Company. Chceme byť v tejto oblasti na špici aj v kategórii vysokovýkonných automobilov, preto sa v prípade nového modelu ST snažíme dosiahnuť najlepšiu možnú kombináciu vysokého výkonu a nízkej spotreby paliva,“ povedal Matthias Tonn, hlavný konštruktér programu globálnych vysokovýkonných vozidiel spoločnosti Ford of Europe.