Alfa Romeo164 spolu s Peugeotom 605 prišli približne v rovnaký čas. Obe autá mali kabát od Pininfarinu a obe od začiatku trápil rýchly pokles ceny, teda zostatkovej hodnoty.

V roku 1987 na autosalóne vo Frankfurte predstavili novinku – sedan vyššej strednej triedy, Alfa Romeo 164. Pre značku bola revolúciou v celkovej koncepcii áut tejto triedy. Zmena nastala v uložení motora aj poháňanej nápravy. Už to nebola zadokolka, ako to bolo pre Alfu zvykom. Dizajn vytvoril taliansky dizajnový "poloboh" Sergio Pininifarina. Pekne tu vidno dizajnovú spojitosť s Ferrari Testarossa a trochu s Peugeotom 605. Za športový dizajn si 164ka vyslúžila ocenenia na mnohých autosalónoch.

AR 164 zdieľala podvozkovú platformu Tipo4 s Lancia Thema, Fiat Croma a Saab 9000.

Motorický základ tvoril unikátny štvorvalec TwinSpark s dvomi sviečkami s rozdielnym predstihom a variabilnou sacou vačkou. Mal veľmi slušných 148 koní pri 5800 ot a 187 Nm pri 5000 bez katalyzátora. S katalyzátorom mal o 4 k menej. Ďalším benzínovým variantom bol celohliníkový šesťvalec V s uhlom rozovretia 60° s troma litrami s výkonom 185 koní pri 5400 ot a 254 Nm pri 4800 ot. Prevažne pre taliansky trh (kvôli dani, rovnako ako BMW 320is E30) bol určený motor z Lancie, štvorvalec DOHC 2,0 s výkonom 178 koní. Taliani boli priekopníci v nafte. Celá trojka Croma/Thema/AR164 boli k dispozícii s 2,5 turbodieslom s výkonom 125 koní a na tú dobu zamatovým chodom. Vrchol mal predstavovať V10 a pohon 4x4. Ostalo to však pri plánoch, do sériovej produkcie sa nedostal. Pohon 4x4 bol označený Q4, ktorý sa dodával len s najsilnejším 3,0 po roku 1994

QV s 200 koňmi 

Vrcholnou verziou sa v roku 1990 stal model QV s 3,0 V6 a 2 ventilmi na valec. Max. výkon bol presne 200 koní. A práve táto verzia je práve na predaj. Chcel by som povedať, že konkrétne auto nepoznám, ani jeho históriu, alebo majiteľa. Z bežne dostupných zdrojov sa dá zistiť, že bolo v roku 2008 dovezené zo zahraničia. Potom bolo dlho prihlásené v okrese Vranov nad Topľou. Každopádne, odvtedy do auta majiteľ natlačil množstvo peňazí. Ostatný majiteľ bude podľa fotiek trochu Alfa fanatik. To je pre budúceho majiteľa veľké plus. Je predpoklad, že Alfa bude vo veľmi dobrom stave. Trochu zvláštny mi z fotiek príde interiér. Svetlý koberec a novo obtiahnuté sedačky. Ale to by som ako veľký problém nevidel. Cena za udržiavaný kus sa v zahraničí šplhá na sumu 10 000€. U nás je táto fešanda za polovicu!

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov
Verte, alebo nie, toto auto má potenciál. Jeho kúpou a udržiavaním z dlhodobého hľadiska neprerobíte.

V roku 1993 prišla modernizácia a karoséria vyzerá ešte lepšie. Prišla tiež prepracovaná predná náprava. Špeciálne modely niesli vznešený názov Stradale a Super. Paleta motorov tiež prešla jemnou modernizáciou: 2.0 TS, 3.0 V6, 3.0 V6 24v a 2,0 V6 TB, doplnený o 2,5 TD. Za zmienku stojí 2,0 V6 Turbo benzín. Ten nahradil pôvodný turbobenzín od Lancie. Preplňovanie zabezpečovalo Garett TB25. Maximálny výkon bol 202 koní a papierovo dosahoval zaujímavé hodnoty. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7,6 sekundy a maximálne 245 km/h, čo už je porovnateľné s 3,0 litrom. Ako vyzerá facelift si môžete pozrieť vo videu. Svetlý kožený interiér je v Alfách neskutočný.

Sériová výbava bola na tú dobu top: 4x elektrické okná, tempomat, 1x airbag, centrálne odpojenie elektroinštalácie v prípade nehody, digitálna klimatizácia a podobne. Vrcholné verzie boli doslova a do písmena nadupané výbavou.

Bol to posledný model značky, ktorý predávali v USA do roku 1995. Alfa 164 priniesla niekoľko pokrokových prvkov. Každopádne, ak zvažujete kúpu yountgtimeru, táto Alfa určite stojí za zmienku. Musíte ale počítať s tým, že tak ako každé staré auto, aj ona bude mať svoje muchy. Bola by ho škoda skántriť na každodenné používanie.

Model 164 znamenal oživenie ekonomiky Alfy, ale prišiel príliš neskoro na to, aby dokázal zachrániť firmu pred bankrotom. 

Model

Motor Objem (cm3) Výkon Krútiaci moment (Nm) Max. rýchlosť (km/h) 0-100 km/h (s) Modelový rok
2.0 T.Spark 8v R4 1962 108kW/148PS 187 215 9.2 1987-1989
2.0 T.Spark 8v Kat R4 1962 106kW/144PS 187 210 9.9 1990-1992
2.0 8v TS R4 1962 106kW/144PS 193 215 9.9 1992-1995
2.0 TS Super 8v R4 1995 106kW/144PS 187 215 9.9 1992-1997
2.0 Turbo 8v R4 1995 129kW/175PS 265 225 7.2 1987-1991
2.0 Turbo 12v V6 1997 156kW/210PS 306 240 7,2 1991-1994
3.0 V6 12v V6 2959 141kW/192PS 261 230 8.1 1987-1989
3.0 V6 12v Kat V6 2959 135kW/184PS 261 230 8.1 1990-1992
3.0 V6 12v Super V6 2959 132kW/180PS 255 230 8.0 1992-1995
3.0 V6 QV 12v V6 2959 147kW/200PS 274 237 7.7 1990-1992
3.0 V6 24v Super V6 2959 155kW/211PS 266 240 8.0 1992-1997
3.0 V6 24v QV     V6 2959 170kW/230PS 276 245 7.0 1992-1993
3.0 V6 Quadrifoglio   V6 2959 170kW/230PS 276 240 7.7 1993-1997
2.5 Turbodiesel R4 2499 86kW/117PS 260 200 11.1 1987-1992
2.5 Turbodiesel R4 2499 92kW/125PS 288 202 10.8 1992-1997