Odpor vzduchu = nepriateľ číslo 1
Špeciálny Chiron je o 25 cm dlhší. Nový je predný aj zadný nárazník. Všetko je podmienené čo najmenšiemu odporu vzduchu. Nové je napríklad aj umiestnenie koncoviek výfukov, ktoré vypúšťajú plyny čo najďalej od auta. To zabezpečí lepšie prúdenie vzduchu okolo auta. V krabici ostalo aj aktívne zadné krídlo, ktoré je pri tomto aute úplne zbytočné. Celkovo auto pôsobí omnoho agresívnejšie a krajšie, než klasický Chiron. Má minimálnu svetlú výšku, ktorá je neustále laserovo kontrolovaná! “Najväčšou výzvou bolo skĺbiť všetko dohromady. Nemať iba dobrú aerodynamiku, iba dobré pneumatiky, iba dobrý motor. Išlo o to mať dobré všetko a aby všetko spolu fungovalo,” povedal o aute muž s titulom majster umení - šéf exteriérového dizajnu, Frank Heyl.
Pokorenie tak šialenej rýchlosti si vyžadovalo jednak efektívnu aerodynamiku a výkonný motor. Ním je známy motor s objemom 8,0 l, 4 turbami a 16 valcami uloženými do W. Jeho výkon vzrástol na monštruóznych 1 194 kW (1 623 k). Z interiéru zmizla sedačka spolujazdca pre nižšiu hmotnosť. Na celý rekord je automobilka veľmi pyšná, čo potvrdzujú slová prezidenta Bugatti, Stephana Winkelmanna. “Bugatti znova ukázalo, čoho je schopné. S novým rekordom Chirona sme vstúpili do nového teritória. Nikdy predtým automobilka, ktorá produkuje autá v sériách, nedosiahla takú rýchlosť. Našim cieľom bola magická hranica 300 mph. Dosiahli sme ju a to nás robí nesmierne hrdými.”
Rozlúčka s maximálnou rýchlosťou
Rekord bol zajazdený 2. augusta na testovacom ovále Volkswagenu v Nemecku. Rýchlosť 490,483 km/h (304,773 mph) dosiahol testovací pilot Andy Wallace. Zároveň ide o labutiu pieseň Bugatti v sfére rýchlostných rekordov. Odteraz sa sústredí už na rýchlosť v zákrutách. Nám sa iba ostáva tešiť, kam bude posunutý tento rekord inými automobilkami.
Foto: Bugatti