Len včera sme vám ukázali prvú obrazovú upútavku na nové BMW radu 1 (F70) a mysleli sme si, že na oficiálnu premiéru budeme možno čakať pár dní až týždňov. Chyba... Mníchovská automobilka na nič nečakala a ešte v priebehu včerajšieho večera vypustila všetky dôležité dáta i fotografie.

Nový kompaktný nemecký hatchback nasleduje svojho predchodcu, takže dostal primárne pohon predných kolies. K tomu by sme mali dodať, že BMW prezentuje tento automobil ako úplne novú štvrtú generáciu, ale rozmery nápadne podobné súčasnému modelu naznačujú, že ide skutočne o rozsiahlu hĺbkovú modernizáciu.

Novinka má v prvom rade identický rázvor náprav 2670 milimetrov a na dĺžku narástlo len o 42 mm, na konečných 4361 milimetrov. Výškou F70 poskočila o 25 mm na 1459 milimetrov a šírka ostáva prakticky nezmenená, 1800 mm (verzus 1799 mm).

Rozsiahle „zemetrasenie“ prebehlo tiež v interiéri. Na palubnej doske bol vztýčený veľký zakrivený displej infotainmentu, ktorý je zložený z 10,25-palcového digitálneho prístrojového panelu, 10,7-palcovej dotykovej obrazovky a beží na najnovšom operačnom systéme OS 9.

Základnou benzínovou motorizáciou je BMW 120 s trojvalcom 1.5, mild-hybridnou technológiou a 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Motor má 156 koní, 240 Nm a spolu s kompaktným elektromotorom (20 koní a 55 Nm) automobilka uvádza systémových 170 koní a 280 newtonmetrov.

Jednotke to stačí na zrýchlenie z miesta na stovku za 7,8 sekundy a maximálnu rýchlosť 226 kilometrov za hodinu, priemerná spotreba vychádza na 5,3 až 6,0 litra benzínu na 100 km.

Zážihový vrchol M135 má dvojlitrový preplňovaný štvorvalec s výkonom 300 koní a najvyšším krútiacim momentom 400 Nm. V spolupráci s rovnakou prevodovkou a štandardným pohonom xDrive to stačí z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy a obligátnu maximálku 250 km/h, pri priemernej spotrebe 7,6 až 8,1 l/100 km.

Naftové agregáty budú dostupné vo verziách 118d a 120d, v zásade však ide o ten istý motor, ktorý je v druhom prípade doplnený o mild-hybridnú 48-voltovú technológiu. Bez nej dostanete v sto-osemnástke 150 koní, 360 Nm a spotrebu 4,6 až 5,2 litra nafty na 100 km/h. Toto prevedenie zdolá šprint na stovku za 8,3 sekundy a rozbehne sa na 222 km/h.

Na trhu do konca roka

120d dostane ku 150 koňom a 360 Nm malý elektromotor s výkonom 20 koní a 55 Nm a systémovo bude mať vodič k dispozícii 163 koní, 400 Nm, rovnakú najvyššiu rýchlosť, ale o niečo lepšie zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7,9 sekundy. Papierovo zaujímavejšia je i priemerná spotreba – od 4,3 do 4,8 litra nafty na 100 kilometrov.

Nové/modernizované BMW 1 sa bude vyrábať v Lipsku a jeho uvedenie na trh je naplánované na október tohto roka.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 23 obrázkov

zdroj: BMW