Len včera sme vám ukázali prvú obrazovú upútavku na nové BMW radu 1 (F70) a mysleli sme si, že na oficiálnu premiéru budeme možno čakať pár dní až týždňov. Chyba... Mníchovská automobilka na nič nečakala a ešte v priebehu včerajšieho večera vypustila všetky dôležité dáta i fotografie.
Nový kompaktný nemecký hatchback nasleduje svojho predchodcu, takže dostal primárne pohon predných kolies. K tomu by sme mali dodať, že BMW prezentuje tento automobil ako úplne novú štvrtú generáciu, ale rozmery nápadne podobné súčasnému modelu naznačujú, že ide skutočne o rozsiahlu hĺbkovú modernizáciu.
Novinka má v prvom rade identický rázvor náprav 2670 milimetrov a na dĺžku narástlo len o 42 mm, na konečných 4361 milimetrov. Výškou F70 poskočila o 25 mm na 1459 milimetrov a šírka ostáva prakticky nezmenená, 1800 mm (verzus 1799 mm).
Rozsiahle „zemetrasenie“ prebehlo tiež v interiéri. Na palubnej doske bol vztýčený veľký zakrivený displej infotainmentu, ktorý je zložený z 10,25-palcového digitálneho prístrojového panelu, 10,7-palcovej dotykovej obrazovky a beží na najnovšom operačnom systéme OS 9.
Základnou benzínovou motorizáciou je BMW 120 s trojvalcom 1.5, mild-hybridnou technológiou a 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Motor má 156 koní, 240 Nm a spolu s kompaktným elektromotorom (20 koní a 55 Nm) automobilka uvádza systémových 170 koní a 280 newtonmetrov.
Jednotke to stačí na zrýchlenie z miesta na stovku za 7,8 sekundy a maximálnu rýchlosť 226 kilometrov za hodinu, priemerná spotreba vychádza na 5,3 až 6,0 litra benzínu na 100 km.
Zážihový vrchol M135 má dvojlitrový preplňovaný štvorvalec s výkonom 300 koní a najvyšším krútiacim momentom 400 Nm. V spolupráci s rovnakou prevodovkou a štandardným pohonom xDrive to stačí z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy a obligátnu maximálku 250 km/h, pri priemernej spotrebe 7,6 až 8,1 l/100 km.
Naftové agregáty budú dostupné vo verziách 118d a 120d, v zásade však ide o ten istý motor, ktorý je v druhom prípade doplnený o mild-hybridnú 48-voltovú technológiu. Bez nej dostanete v sto-osemnástke 150 koní, 360 Nm a spotrebu 4,6 až 5,2 litra nafty na 100 km/h. Toto prevedenie zdolá šprint na stovku za 8,3 sekundy a rozbehne sa na 222 km/h.
Na trhu do konca roka
120d dostane ku 150 koňom a 360 Nm malý elektromotor s výkonom 20 koní a 55 Nm a systémovo bude mať vodič k dispozícii 163 koní, 400 Nm, rovnakú najvyššiu rýchlosť, ale o niečo lepšie zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7,9 sekundy. Papierovo zaujímavejšia je i priemerná spotreba – od 4,3 do 4,8 litra nafty na 100 kilometrov.
Nové/modernizované BMW 1 sa bude vyrábať v Lipsku a jeho uvedenie na trh je naplánované na október tohto roka.
zdroj: BMW