Crossover či MPV? V zásade je to jedno, každý sa na nový elektrický VW ID.6 môže pozerať inou optikou. Automobilka si je však vedomá faktu, že dobrodružný vzhľad predáva a aj keď je jeho silueta skutočne dosť blízka klasickým rodinným vanom, prichádza aj s verziou ID.6 Crozz inklinujúcou skôr ku crossoverom.
VW ID.6 obúva disky s priemermi od 19 do 21 palcov.
"S novým VW ID.6 mierime k nášmu cieľu dosiahnuť do roku 2030 až 50 % podiel elektrických áut na celkových predajoch,“ povedal všetkých áut Ralf Brandstätter, CEO značky Volkswagen.
Pre sedem ľudí
VW ID.6 je autom postaveným prioritne na prevážanie vyššieho počtu ľudí, k dispozícii preto bude aj v šesť, či sedemmiestnej verzii. Aby poskytol dostatok priestoru aj v treťom rade sedadiel, výrobca ho v porovnaní s ID.4 natiahol o celých 30 cm na výsledných 4876 mm. Stojí však na rovnakej platforme MEB, s ID.4 preto zdieľa aj rovnakú techniku. Základom má byť ID.6 so zadným pohonom a výkonom 132 kW (180 k), nad ním bude stáť verzia naladená na 150 kW (204 k) a vrchol vytvorí „dvojmotorová“ verzia s pohonom 4x4 a celkovým výkonom 225 kW (306 k). Trakčné batérie budú mať kapacity od 58 do 77 kWh, normovaný dojazd má predstavovať 436 – 588 km (China NEDC) a jeho max. rýchlosť je limitovaná na 160 km/h.
Auto sa však bude aspoň zatiaľ vyrábať výlučne v dvoch čínskych závodoch a na trhy EÚ sa údajne nechystá.