Prečítajte si, ako to celé v piatok 18. septembra začalo:
ŠKANDÁL! VW V USA KLAME V EMISIÁCH NA VIAC AKO 480 000 TDI AUTÁCH
ŠÉF VW MARTIN WINTERKORN PRIZNAL PODVOD MANIPULOVANIA EMISNÝCH TESTOV
Za ostatné dva roky sme viackrát informovali o tendenciách v krajinách ako Francúzsko a Nemecko kompletne zakázať prevádzku naftových motorov práve pre podozrenia, že emisie z nich sú špeciálne v poslednom čase od zavedenia vysokotlakého vstrekovania veľmi nebezpečné.
Problém sa teda netýka len západného brehu Atlantiku, ale v ešte väčšom rozsahu Európy. Hlavne u nemeckých výrobcov. Organizácia to uviedla v sobotu (19.9.) vo vyhlásení v Berlíne. K obvineniu VW sa vyjadril automobilový expert Stefan Bratzel z vysokej ekonomickej školy v nemeckom Bergisch Gladbachu: "Pre Volkswagen je to od základu nepríjemná vec." A podobne, ako iní experti, aj Bratzel povedal, že aféra je medveďou službou pre celú nemeckú automobilovú dieselovú technológiu. Obvinenia poškodia renomé áut s dieselovými motormi, ktoré nebolo ani doteraz v USA veľmi silné. A nie len tam, dá sa očakávať, že od teraz sa už na TDI v mnohých krajinách nebudú minimálne úrady pozerať tak zhovievavo, ako doposiaľ.
Škandál VW nepriamo zasiahne aj koncerny BMW a Daimler. "Roky vyvíjali úsilie, aby sa dieselovú technológiu v USA podarilo presadiť - a teraz prišlo toto," poznamenal Bratzel.
Dieselové motory ako čistá technológia nevyšli
Pre nemecké značky prišla aféra v najnevhodnejšom v čase, keď zvažovali presadiť svoju stratégiu naftových motorov v USA ako čistú technológiu bez negatívneho vplyvu na životné prostredie. DUH chce súdnou cestou dosiahnuť, aby z prevádzky vylúčili osobné autá s dieselovým motorom. Organizácia už dlhší čas obviňuje nemeckých výrobcov osobných áut, že skresľujú obsah škodlivých látok naftových motorov.