Tak ako nové BMW M4 aj jeho menší súrodenec, M3, pravdepodobne dostane prednú masku s obrími ľadvinkami. Šéf dizajnu BMW, Domagoj Dukec, pritom počas odhalenia nového radu 4, ubezpečoval, že podobný dizajn si k M3 cestu nenájde, no zdá sa, že opak je pravdou. Na špionážnych fotkách z nedávneho testovania bola zachytená nová M3, kde sa už vpredu jasne vynímali obrovské ľadvinky, aké nám BMW predstavilo pri novom rade 4. Ako viete, jej dizajn spôsobil veľa kontroverzie a v súvislosti s BMW sa asi o ničom inom posledné mesiace nehovorilo.
Tentokrát ešte bez elektrifikácie
Napriek tomu, že rad 3 danými ľadvinkami nedisponuje, M3 ich pravdepodobne dostane. Spojenie M3 a M4 tak opäť zosilnie a oba modely budú „takmer“ na nerozoznanie. Pod kapotou novinky by sa mal nachádzať upravený 3-litrový 6-valec twin-scroll turbo, ktorý by mal produkovať 353 kW (479 k) a 600 Nm krútiaceho momentu. V ponuke by mal byť aj pohon všetkých kolies a autu by sa mala zároveň vyhnúť elektrifikácia. Hovorí sa však, že nová M3 bude posledným M-kovým modelom bez nejakej formy elektrifikácie, za čo vraj opäť môžu prísne emisné limity EÚ.
Aj keď ešte nie sú zverejnené oficiálne čísla, šušká sa, že pri zrýchlení z 0-100 by mala nová M3 zatieniť tú súčasnú, ktorá šprintuje za 3,9 sekundy. Na výber by pritom mal byť 6-stupňový manuál, aj 8-stupňový automat.
Ako by vyzerala nová M3 bez obrích ľadviniek.
Auto je aktuálne ešte v testovacej fáze, no debut by si malo odbyť už v septembri tohto roka (2020). Novinkou by okrem iného mala byť aj technológia aktívneho riadenia, ktorú M3 prevezme z radov 5 a 7.
Zdroj, foto: autocar.co.uk