„Som šťastlivec, som šťastný chlapík!“ vyhlásil Tom Hanks vo videu, ktoré bolo natočené špeciálne pre obyvateľov poľského mesta Bielsko-Biala. To všetko za darček, Fiat 126p, ktorého herec dostal k svojim 61. narodeninám. Darček má 43 rokov a prešiel úplnou generálkou.
Biely lesklý lak, kožený interiér a erb, či názov mesta Bielsko-Biala na viacerých častiach. Tým sa vyznačuje vyše 40-ročný špeciálne upravený Maľuch, ktorý poputuje k hercovi do Kalifornie.
Pýtate sa ako, prečo, za čo a kopec iných otázok? Všetko to začalo banálne. Pred pár mesiacmi sa Tom Hanks pri návšteve našich južných susedov v Budapešti odfotil pri perle poľského priemyslu. Auto na neho zapôsobilo najmä svojou veľkosťou (teda asi skôr malosťou). Auto dlhé len trošku viac ako 3 metre totiž v Amerike len tak každý deň neuvidíte. Fotku následne zavesil na Twitter a po niekoľkých hodinách bola hitom. To nenechalo chladných ani aktivistov v Poľsku, ktorí dostali milý nápad.
Poliaci sa takmer okamžite chytili šance, ktorú v tejto navonok normálnej fotke uvideli. Za týmto kúskom stoja ľudia z nám neďalekého mesta Bielsko-Biala, kde boli Maľuchy tiež montované, hoci nie v takom veľkom počte, ako v hlavnom závode v Tychach. Na internete sa rýchlo rozbehla zbierka na vyzbieranie peňazí. Dokopy vyzbierali zhruba 8500 PLN, čo je cca 2100 €.
Hlavnou iniciátorkou projektu bola Monika Jaskólska, ku ktorej sa rýchlo pridal aj víťaz Rallye Dakar v kategórii štvorkolky, Rafał Sonik. Spoločne zohnali sponzorov a s tým spojené ďalšie peniaze.
Malý biely Fiatik bol vyrobený v roku 1974. Je o celých 18 rokov mladší, ako jeho nový vlastník. Auto do projektu kúpili v meste Suwalki. Auto okrem kompletnej generálky exteriéru dostalo na zákazku vytvorený kožený interiér, ale aj detaily starých písacích strojov, ktoré herec zbožňuje. O exteriér sa postarala firma BB Old Timer Garage, o interiér Carlex Design. Ani jedna z firiem za túto akciu nevzala peniaze. Celým zmyslom akcie bolo predovšetkým vyzbierať peniažky pre tamojšiu detskú nemocnicu.
Auto momentálne čaká náročná preprava do Los Angeles, kde by sa malo objaviť na prelome septembra a októbra.
Hlavným zmyslom celej akcie bolo podporiť tamojšiu detskú nemocnicu.
Zdroj: newsweek.pl