15. Opel Astra
Nová Astra sa podarila. Vyzerá dobre, je komfortná a tichá, oproti predchádzajúcej generácii je ľahšia (podľa verzie od 120 do 200 kg), má prehľadnejší interiér s menším počtom tlačidiel a v segmente C ponúkne prelomové technológie, ako napríklad matrix Full-LED svetlomety IntelliLux.
14. Audi A4
Aj keď by sa to nezdalo, najúspešnejšie a najdôležitejšie Audi je model A4. Nová generácia možno vyzerá na prvý pohľad ako tá minulá, pod povrchom je to ale iné auto. Stačí sa pozrieť do interiéru a hneď vidíme rozdiel. Okrem toho je nová generácia ľahšia a úspornejšia. Stručný prehľad najväčších noviniek si môžete pozrieť v prvej jazde.
13. Mercedes-Benz GLC
GLKáčko sme doteraz poznali ako menšieho, no dizajnovo rovnako hranatého brata legendárneho „Géčka“. Možno aj to bol dôvod, prečo nemalo stredne veľké SUV rekordné predaje. Nová generácie neprichádza len s iným označením, ale aj novým dizajnom exteriéru a interiéru. GLC je oblejšie a zapadá do dizajnovej rodiny nových medveďov. Aj keď na druhej strane prišlo o svoju jedinečnosť.
12. Ford Mustang
Americká legenda sa po neuveriteľných 50-tich rokoch dostala konečne oficiálne do Európy. Cenovo dostupný športiak si môžu kúpiť už aj Európania a nemusia riešiť dovoz zo zámoria. S novým modelom prišiel na starý kontinent aj nový motor, preplňovaný štvorvalec 2.3 EcoBoost, ktorý sme si už vyskúšali. Komu by sa zdal tento motor pod kapotou Mustanga ako výsmech, môže siahnuť po starej dobrej V8.
11. Volvo XC90
Prvá generácia Volva XC90 sa vyrábala 12 rokov. Za tú dobu ich predali viac ako 630 000 kusov a XC90 si urobila slušné meno. Bezpečné, priestranné, robustné a luxusné švédske SUV, ktoré dokáže odviesť až 7 cestujúcich. Nová generácia teda nemala ľahkú úlohu, nadviazať na úspechy predchodcu. Záujemcov sa bude snažiť zaujať atraktívnym dizajnom, luxusným interiérom, bezpečnosťou a modernými technológiami.
10. Audi Q7
Nová Q7 zaujme hocičím, len nie dizajnom exteriéru. Dobrou správou je, že schudla až 325 kg, takže jazdné vlastnosti sa zlepšili. Ak k tomu pridáme silné a kultivované motory, veľmi dobrú automatickú prevodovku a priestranný interiér s luxusným spracovaním, stane sa z novej Q7 silný súper pre vyššie uvedené Volvo XC90. Teda, ak jej odpustíte ten „sterilný dizajn“.
9. Lexus RX
Lexus RX je s počtom vyše 2,2 milióna predaných kusov najpredávanejším Lexusom vôbec. 3 z 10 predaných Lexusov sú RX. Predchádzajúce generácie boli moderné, spoľahlivé, luxusné a technicky vyspelé SUV. Dizajnom však nikdy neohúrili (až na druhú generáciu). Novinka sa vydala odvážnym smerom a dizajnom rovno provokuje. Samé ostré hrany a obrovitánska predná maska. Za mňa je to najkrajšie SUV, aké je na trhu.
8. Bentley Bentayga
Už pred tromi rokmi nám Bentley konceptom EXP 9F naznačilo, že chce mať v ponuke SUV. Či sa nám to páči alebo nie, tento typ auta sa veľmi dobre predáva. Bentley predstavilo model Bentayga, ktoré je podľa slov automobilky najrýchlejším, najvýkonnejším a najexkluzívnejším SUV na svete. Zároveň je prvým SUV v histórii značky. Luxusom bude určite nabité, no čo ten dizajn? Páči sa vám?
7. Mazda MX-5
Podľa Mazdy robí MX-5 majiteľom život krajší v každom smere a to už 25 rokov. Tí, ktorí ju zažili alebo ju vlastnia, to môžu len potvrdiť. Úžasná ovládateľnosť, riadenie so spätnou väzbou, neskutočne presné a krátke radenie manuálnej prevodovky a perfektné rozloženie hmotnosti. Všetky tri generácie mali tieto vlastnosti a štvrtá nie je výnimkou. Na čo sme si trochu museli zvykať je dizajn. Pravdou ale je, že čím viac sa na novú MX-5 pozerám, tým viac sa začína páčiť.
6. Tesla Model X
Sviatok všetkých fanúšikov automobilky Tesla bol 29. septembra. Elon Musk predstavil svetu Model X. SUV, ktoré môže odviesť až 7 cestujúcich, má dojazd 413 km a najsilnejšia verzia P90D dá stovku za 3,2 sekundy. Pritom sa bavíme o aute s váhou 2 468 kg! Ďalšou zaujímavosťou sú napríklad dvere Falcon Wing, ktoré sa vedia sa otvoriť aj v úzkych priestoroch. Dôvodom, prečo použili konštruktéri takéto riešenie, je pohodlnejšie nastupovanie.
5. Renault Talisman
Zabudnite na Lagunu a Latitude, prichádza Talisman. Iste, nový názov nie je zrovna najlepší, Renault sa mohol vrátiť napríklad k menu Safrane. Buďme však radi za to, že sa po neúspešnej tretej generácii Laguny odhodlali Francúzi vôbec v segmente zostať. Mne osobne pripomína nový Talisman spomínaný Safrane. Dizajn síce nemusí vyhovovať každému, tak isto ani ponuka motorov (najväčší je 1.6), no jedno sa Talismanu uprieť nedá. Je to Renault, ktorý tu dlho chýbal. Elegantná francúzska limuzína s luxusným interiérom a (dúfajme) komfortným podvozkom.
4. Mercedes GLE Kupé
Úspech, pre mňa nezmyselného, BMW X6 nedovolil spávať nejednej automobilke. Až po šiestich rokoch prišiel prvý prémiový konkurent – Mercedes GLE kupé. Automobil, ktorý vyvoláva nemalé emócie. Či už pozitívne, alebo negatívne. Na druhej strane, prečo by mala byť „iksšestka“ jediná? GLE kupé je alternatíva pre tých, ktorí nemajú v láske modro-bielu vrtuľu a pred športovejšou jazdou dajú prednosť komfortu.
3. Škoda Superb
Najkrajšia škodovka všetkých čias. Superb mi dizajnom exteriéru doslova vyrazil dych. Je pravda, že musí byť vo vyššej výbave, ale na to sme si u Nemcov už zvykli. Niektorí ľudia si dokonca mysleli, že sa jedná o nové Audi alebo BMW! Tretia generácia narástla v každom smere, najmä do šírky, čo naozaj potrebovala. Stále sa môžeme spoľahnúť na kráľovský priestor na zadných sedadlách. Ak k tomu pridáme komfortný podvozok, širokú ponuku motorov a výbavy a vyspelé systémy, môžeme hovoriť o najlepšej škodovke, aká tu kedy bola.
2. BMW 7
Mercedes-Benz triedy S kraľuje segmentu luxusných limuzín. V Mníchove ho chcú za každú cenu dobehnúť. Aj za cenu horších jazdných vlastností, ktoré sú pre BMW typickým znamením. Nová „sedmička“ sa viac zamerala na komfort, rozhodujúcim bol trh v Číne, kde majú zákazníci dosť často šoférov a vozia sa na zadných sedadlách. Okrem toho chce nová generácia zaujať najmodernejšími technológiami, ako sú napríklad laserové svetlá. Najväčšou „bombou“ je ale možnosť zaparkovať auto bez toho, aby ste v ňom museli sedieť a to vďaka špeciálnemu kľúču s displejom.
1. Alfa Romeo Giulia
Konečne nová Alfa! Sme naozaj radi, že ikonickú taliansku automobilku nepostihol rovnaký osud, ako sesterskú Lanciu. Taliani nám predstavili Giuliu rovno v najvýkonnejšej verzii QV s 2,9-litrovým šesťvalcom bi-turbo a výkonom 510 koní. Aj keď nás automobilka stále naťahuje a začiatok predaja opäť o pol roka odložila, zoznam motorov už poznáme. Giuliu má charakterizovať svojrázny dizajn, inovatívne motory, rovnomerné rozloženie hmotnosti medzi nápravami, unikátne technické riešenia a najlepší pomer výkonu k hmotnosti. Nemá to byť iba obyčajný sedan pre manažérov, ale skutočné šoférske auto s pohonom zadných alebo všetkých štyroch kolies, ktoré dokáže posúvať limity vodiča. My len dúfame, že to tak naozaj bude!
Odpovedalo 298 ľudí