BMW M8 (1991)

Model M8 dnes pozdá takmer každý. Športový derivát je postavený na základoch osmičky s typovým označením G15. EMko prišlo na trh len v roku 2019, pričom ide o jeho prvú generáciu. Málokto vie, že vôbec prvá M8 vznikla pred viac ako 30 rokmi, nikdy sa však nedostala do sériovej výroby. Pod kapotou mala 6,1-litrový dvanásťvalec do V s výkonom 410 kW (558 koní), pričom sila sa prenášala na zadnú nápravu prostredníctvom 6-stupňového manuálu. Nechýbali ani škrupinové športové sedačky či prepracované brzdy. M8 sa mala stať novou vlajkovou loďou mníchovskej značky, žiaľ, nikdy sa tak nestalo. Predpokladá sa, že za to mohli obavy, či si takýto model nájde zákazníkov.

Mercedes-Benz C112 (1991) 

Duchovný nástupca legendárneho modelu 300SL a cestná verzia pretekárskeho špeciálu Mercedes C11 skupiny C, ktorú Nemci vyvinuli spolu so Sauberom. Presne to mal byť pripravovaný model C112 z roku 1991. Hlavné charakteristiky tohto auta? Výkony superšportu a krídlové dvere práve po vzore Gullwingu. Uprostred auta sedel 6,0-litrový motor V12, ktorý mal mať 405 koní a okrem výkonu bol veľký dôraz kladený aj na nízku hmotnosť a aerodynamiku. Po predstavení vozidla dokonca Mercedes pozbieral viac ako 700 objednávok, lenže automobilka sa zrazu rozhodla, že model C112 nebude vyrábať, aby sa mohli sústrediť na motoršport. 

Volkswagen W12 (1997)

Superšport od Volkswagenu. Utópia? V dnešnej dobe určite, ale v roku 1997 sa to takmer stalo realitou. VW totiž vyvinul model s motorom uprostred a práve použitá pohonná mu dala meno W12. Poháňal ho agregát, ktorý bol v tom čase jediným svojho druhu a disponoval objemom 5,6 litra. Mal 309 kW (420 koní), pričom krútiaci moment bol prenášaný na všetky kolesá. Auto bolo pripravené do výroby a v roku 2002 dokonca dosiahlo rekord na okruhu Nardo: v priebehu 24 hodín zvládlo 7740,576 kilometra pri priemernej rýchlosti 322,891 km/h! Vtedajší šéf koncernu VW, Ferdinand Piëch, sa však nakoniec rozhodol, že to bude Bugatti, kto na trh uvedie vrcholný športový model (v podobe Veyronu) a nie Volkswagen.

Ford Fiesta RS (2004)

Keď Ford predstavil športový Focus RS, spravil doslova dieru do sveta. Novinka sa tešila obrovskej popularite a vytvorila si veľkú fanúšikovskú základňu. Ostrý Focus bol taký dobrý, že vtedajšia Fiesta ST pri ňom vyzerala ako chudobný príbuzný. Ford preto pripravoval jej ešte ostrejšiu verziu s označením RS a výkonom 142 kW, teda 193 koní. Pochopiteľne o pripravovanú novinku bol enormný záujem. Napriek tomu, že auto bolo prakticky hotové, Ford mu vystavil nakoniec stopku. V rámci projektu Focus RS vraj automobilka utrpela finančné straty a kvôli obmedzenému rozpočtu Fiestu RS radšej odložili.

Jaguar C-X75 (2010)

Superšport Jaguaru mnohí z vás poznajú vďaka snímke Spectre, teda filmu zo série o Jamesovi Bondovi. Práve v ňom sa totiž zjavil pri nahánačke s Astonom Martin DB10. Model C-X75 bol pôvodne predstavený v roku 2010 ako koncept, ktorý mal osláviť 75. výročie značky. O pohon sa starali 4 elektromotory s dvomi mikroturbínami (vývojové prototypy už disponovali len 2 elektromotormi a preplňovaným 1,6-litrovým štvorvalcom) s výkonom 582 kW (792 koní) a krútiacim momentom 1600 Nm. Koncept získal veľmi pozitívne ohlasy, a tak sa Jaguar rozhodol postaviť limitovanú sériu 250 áut. Krátko na to bol však projekt zrušený, pretože globálna recesia značne poznačila trh s luxusnými automobilmi. Celkovo Briti vyrobili len sedem kusov, pričom päť z nich použili pri kaskadérskych scénach vo filmoch. Na adresu C-X75 sa v roku 2019 vyjadril aj odchádzajúci šéf dizajnu Jaguaru, Ian Callum, pre ktorého bolo zrušenie tohto projektu jedným z jeho najviac frustrujúcich zážitkov.