Z4 2.2i E85/E86

Začnem asi tým najnovším a pre mnohých preto reálne najlogickejším. Ak niekto hľadá zaujímavé jazdené BMW na výlety, určite mu v hľadáčiku skončia rôzne kabriolety a roadstery. Keďže Z3 je už pre mnohých stará, skúste sa pozrieť na prvú generáciu Z4 s kódovým označením E85, prípadne kupé E86. Rovno pripomíname, že do 5000 eur nečakajte žiadne zázraky, najskôr zoženiete len základnú 2,2-litrovú motorizáciu, ktorá bude navyše potrebovať šikovného mechanika. Ale stále to je šesťvalec, benzín, pohon zadných kolies a manuálna prevodovka. To by na zábavu mohlo stačiť a aj 125 kW (170 koní) vám môže vyčariť úsmev na tvári. Nad štvorvalcom nepremýšľajte, okrem horšieho zvuku neušetríte ani na hmotnosti či spotrebe, ale ak nájdete slušný kus za dobré peniaze, prečo nie...

E39 530i

E39 patrí k najstarším modelom nášho výberu. Ak túžite po V8, môžno by ste mali vedieť, že vám v porovnaní so šesťvalcovou 530i zase tak veľa výhod neprinesie. Navyše zohnať 540i s manuálnou prevodovkou je dnes celkom ťažké a tiež drahé. Vrcholný šesťvalec je odolný, spoľahlivý a pokiaľ nájdete drahší kúsok, mal by byť aj bez výraznej korózie. Na údržbu vás vyjde tiež menej ako osemvalec a s hrebeňovým riadením v porovnaní s maticovým s obehom guľočok vo V8 to môže byť aj v zákrutách väčšia zábava.

E46 325i/330i

Tu už sa pohybujeme na veľmi tenkom ľade. Zohnať vrcholnú verziu 330i do 5 tisíc eur je veľmi ťažké, možno dokonca nemožné. Niekedy je lepšie siahnuť po menšej 2,5-litrovej verzii, ktorá je lacnejšia a podobne zábavná. Len pozor pri týchto motoroch, rovnako aj v prípade vyššie spomínanej 530i so spotrebou oleja. Šesťvalce M54 žrali o niečo viac oleja ako predchádzajúce M50 a M52.

E90 325i

Motor N52 patrí k novšej generácii šesťvalcov, stále však išlo o pohonnú jednotku bez turba a s nepriamym vstrekovaním. To z neho síce robí zaujímavého adepta, lenže aj tu by ste si mali dať pozor pri údržbe. Kúsky do 5 tisíc eur už budú potrebovať skúseného mechanika, aj keď v rámci generácie E90 ide ešte o jedného z tých lepších adeptov. Výkonnejšiu verziu 330i do päť tisíc už pravdepodobne nenájdete, alebo možno s obrovským nájazdom, prakticky je ale na údržbu takmer rovnako náročná. Výhodou voči predchodcovi je 6-stupňová manuálna prevodovka.

E63 630i

Chcel som sem pridať BMW radu 1, ale so šesťvalcom (čo som si dal ako jednu z podmienok) ho do 5 tisíc eur jednoducho nezoženiete. Naopak, veľkú šestku generácie E63 áno. S motorom N52 to nebude až tak mrštné auto, ale stále je tu možnosť, že narazíte na kus s manuálom, keďže sa také verzie stále vyrábali. Dizajn je kontroverzný a rozdeľuje ľudí na dva tábory, ale s odstupom 20 rokov sú mnohí zmierlivejší. Viac ako na reči o tvaroch si dajte pozor na servis, v porovnaní s trojkou bude drahší.

KTORÉ BMW BY STE SI VYBRALI VY?
  • BMW E85 Z4 2.2i ( 8% )

     

  • BMW E39 530i ( 17% )

     

  • BMW E46 330i ( 53% )

     

  • BMW E90 325i ( 12% )

     

  • BMW E63 630i ( 10% )

     

Odpovedalo 387 ľudí