Za 11 mesiacov roka 2022 bola najobľúbenejšou známkou medzi motoristami 365-dňová známka. Tvorila zhruba 48 % z celkového predaja známok. Na druhom mieste sa umiestnila 10-dňová známka (24 %) a na treťom je ročná známka s podielom zhruba 20 %.
Aj tieto čísla tak potvrdzujú, že kedysi najpopulárnejší typ známky platnej na celý kalendárny rok sa dostával postupne do úzadia. Narástla naopak popularita novšej 365-dňovej verzie. Štát sa rozhodol, že úvodom roka tradičné ročné známky zruší úplne. Viac v samostatnom článku.
"Celkovo za 11 mesiacov roka sme predali viac než štyri milióny kusov elektronických diaľničných známok v celkovej hodnote približne 81 miliónov eur," uvádza Národná diaľničná spoločnosť.
Web aj stará klasika
Najobľúbenejším miestom nákupu diaľničnej známky je web, tvorí vyše 57 % predaja. Druhú priečku obsadil klasický nákup priamo v obchodnom mieste, najčastejšie ide o čerpačky. Takouto formou sa stále predá zhruba 38 % všetkých známok. Zvyšok tvoria predaje cez mobilnú aplikáciu či mýtomat, uzatvára NDS. Ak si chcete vyskúšať mobilnú aplikáciu "eznamka", je dostupná pre najpoužívanejšie operačné systémy Android a iOS.
Národná diaľničná spoločnosť už ohlásila štart predaja známok na ďalší rok. Ak ste zabudli, dokedy vám diaľničná známka platí, odporúčame využiť jednoduchý spôsob overenia cez web eznamka.sk, aby ste sa vyhli problémom. Ak chcete využiť návštevu obchodného miesta, prehľadne zoradený zoznam nájdete na tomto linku.