Aby som predišiel zbytočnému nedorozumeniu, vytvoril som až dva rebríčky. V tom prvom sa nachádzajú autá, ktorých časy zrýchlenia na 100 km/h zaznamenali nezávislé zdroje, zatiaľ čo druhý rebríček obsahuje autá, ktorých časy akcelerácie udáva len samotný výrobca, a teda neboli potvrdené aj iným zdrojom.
5. McLaren 720S – 2,7 s
McLaren 720S je v produkcii už od roku 2017. Poháňa ho 4-litrový motor V8 twin-turbo, ktorý produkuje výkon 530 kW (720 k) a maximálny krútiaci moment 770 Nm, pričom hmotnosť je 1 437 kg. V otázke zrýchlenia na 100km/h za ním zaostáva len o 1 desatinu legendárny model P1.
4. Lamborghini Huracán Performante – 2,6 s
Huracán Performante je niekdajším kráľom Nürburgringu. Jeho korunu si však neskôr vzal Aventador SVJ, ktorého pred niekoľkými týždňami na prvej priečke nahradil Mercedes-AMG GT Black Series. Performante tiež ohúri parádnym orchestrom vďaka atmosférickej V10-tke s objemom 5,2 litra. Pri 8 000 ot./min. ponúkne výkon 471 kW (640 k) a pri 6 500 ot/min. maximálny krútiaci moment 600 Nm.
3. Porsche 918 Spyder – 2,53 s
Najstarším členom tohto rebríčka je Porsche 918 Spyder, ktoré sa vyrábalo v rokoch 2013-2015. Spolu s McLarenom P1 a Ferrari LaFerrari tvorilo svätú trojicu, ktorá pravdepodobne navždy zmenila superšporty a vytvorila novú kategóriu, hyperšporty. 918 Spyder poháňa 4,6-litrová atmosférická V8-čka. Tú však dopĺňajú aj dva elektromotory a tak celkový systémový výkon je 652 kW (886 k) a krútiaci moment až 1 280 Nm.
2. Porsche 911 Turbo S (992) – 2,5 s
Naopak najmladším účastníkom daného rebríčka je nové Porsche 911 Turbo S (992). To mnoho ľudí pozná ako kráľa šprintov, avšak v zrýchlení na 100 km/h mu patrí „len“ druhá priečka. Srdcom 911 Turbo S je dvomi turbami preplňovaný 6-valec s objemom 3,7-litra. Autu dodáva výkon 478 kW (650 k) a 800 Nm krútiaceho momentu. Napriek tomu, že disponuje najmenším spaľovacím motorom spomedzi všetkých áut rebríčka, na prvú trojčíselnú hodnotu zrýchli len za 2,5 sekundy.
1. Bugatti Chiron, Porsche Taycan Turbo S, Tesla Model S – 2,4 s
Prvú priečku, a teda titul najrýchlejšieho auta na svete podľa zrýchlenia si delia tri autá, Bugatti Chiron, Porsche Taycan Turbo S a Tesla Model S. Všetky totiž zhodne dokážu zrýchliť z nuly na stovku za 2,4 sekundy. Zatiaľ čo v Chirone nájdeme obrí 8,0-litrový štyrmi turbami preplňovaný motor W16, ako Taycan, tak Model S poháňajú dva asynchrónne elektromotory. Chiron sa môže popýšiť výkonom až 1 103 kW (1 500 k) a krútiacim momentom 1 600 Nm. V týchto parametroch aj Taycan (560 kW, 1 050 Nm) aj Model S (568 kW, 1 373 Nm) zaostávajú, avšak Chironu hravo konkurujú hmotnosťou ďaleko cez 2 tony. Napriek tomu na stovku vystrelia len za 2,4 s a podľa tohto parametra sú najrýchlejšími autami na svete.
Ako som spomenul, druhý rebríček sa skladá z áut, ktorých zrýchlenie udáva len výrobca a nebolo potvrdené aj iným zdrojom. Ak by sa však dané časy reálne potvrdili, hravo by obsadili predchádzajúci rebríček. Snáď sa časom dočkáme.
5. Ferrari SF90 Stradale - 2,5 s (0-100 km/h)
4. Dodge Challenger SRT Demon - 2,3 s (0-97 km/h)
3. Rimac C-Two – pod 2 s (0-100 km/h)
2. Koenigsegg Gemera – 1,9 s (0-100 km/h)
1. Aspark Owl – 1,69 s (0-97 km/h)