Citroen C4
Horúca novinka koncernu PSA, ktorá stojí na novej platforme, sa dostala do zoznamu naozaj v hodine dvanástej. Citroen C4 2020 sme mali na krátku jazdu z ktorej sme pripravili krátku videorecenziu. Čo konkrétne sa na ňom Marošovi páčilo a nepáčilo, si pozrite v priloženom videu.
Cupra Formentor
Ďalším zo 7 statočných je jedinečná Cupra Formentor. Novinka novej automobilky je horúcim adeptom na popredné priečky, ak nie priamo na víťazstvo. Formentor totiž úplne vystihuje súčasnú dobu a potreby či želania väčšiny európanov. Má švihácky dizajn, pestrú ponuku motorov, veľmi rozumne nastavené ceny, nadštandardnú výbavu, je praktický, priestranný a nebojí sa zlých ciest či miest mimo nich. Nie je to offroad, ale zato veľmi zadtný crossover, ktorý sa však viac ako ostatní konkurenti ponáša na bežné športové kombi. Pozrite si Marošove prvé dojmy vo videu.
Nový Fiat 500
Nový Fiat 500 prichádza už výlučne ako elektromobil. Jeho spaľovací predchodca spolieha ešte na mild-hybridnú techniku. A nedajte sa pomýliť. Zatiaľ čo prvý elektrický Fiat 500 bol len špeciálnym modelom pre americkú Kaliforniu, súčasný bude celosvetovým autom. Možno aj s titulom. Vo videu nižšie porovnávame ešte predošlú generáciu Fiat 500h voči dvom elektromobilom.
Land Rover Defender
Či má v ankete Európske Auto Roka šance aj takto špecifické auto, ako je znovuzrodená legenda terénov, nepohody a šialených schopností aj možností, je otázne. Napriek tomu, že moderné offroady zvládnu v teréne oveľa viac a ľahšie ako kedysi, stále menej ľudí je ochotných tieto vlastnosti objavovať a využívať. Land Rover Defender je pre nás jedným z najväčších prekvapení roka 2020. Anketa Car of ther Year nás už niekoľkokrát prekvapila, keď sa jej víťazom stal supercar alebo elektromobil v čase, keď ich ešte skutočne nik nekupoval. Či sa pre rok 2021 podarí prekvapiť kandidátovi z Nitry, zistíme o 6 týždňov. Už umiestnenie v TOP3 bude prekvapko.
Toyota Yaris
Nová Toyota Yaris sa u nás v redakcii v minulom roku tiež zastavila. Musím uznať, že vodičsky je to veľmi vydarené auto, má skvelé zážihové aj hybridné pohonné jednotky a tiež ojedinelý dizajn. V mnohom je veľmi moderná, inovatívna dizajnom a rozumne nastavená cenami. K tomu si prirátajte legendárnu spoľahlivosť a je tu jeden z absolútne najväčších adeptov na víťazstvo. Predsa len, anketa auto roka prináša historicky prvenstvá skôr mestským, menším a cenovo dostupnejším autám. Medzi nimi je nový Yaris doslova šťukou.
Škoda Octavia
Čo by to bola za súťaž, keby sa tak neobjavila aspoň jedna Škoda. Pre mnohých stále domáca značka zabojuje s novou Octaviou, ktorá je skutočne dobre vyrobeným autom, len musí byť v tej správnej kombinácii. Minulý rok sme vyskúšali azda všetky možné verzie, ktoré má Škoda v ponuke. Zakončili sme to porovnaním vrcholných verzií Octavia RS 245 a Octavia Scout 200. Toto auto sa celkom iste umiestni v top3, otázne je, či si Octavia siahne na vrchol. Žiadna Škoda to ešte nikdy nedokázala.
VW ID.3
Posledným modelom, ktorý finálovú sedmičku uzatvára, je nový elektromobil VW ID.3. Ten je pre značku kľúčovým modelom, úplne od podlahy postaveným elektromobilom. Aj keď na začiatku nebol štart výroby bezproblémový a cenovo je to napriek snahe byť ľudovým stále pre väčšinu európanov nedostupné a tiež podstatne menej praktické auto, po víťazstve Nissan Leaf ešte v minulej dekáde ozaj nie je vylúčené, že VW ID3 ako reprezentant novej tváre jedného z najväčších výrobcov áut na svete má v súčasom svete morálne veľké šance.
Odpovedalo 321 ľudí