BMW hovorí o „novej kapitole“ písmena M, predpokladáme ale, že nemalá časť doterajších zákazníkov či priaznivcov značky nebude mať veľmi chuť (obrazne povedané) „čítať ju“. EMko totiž vždy bolo a zatiaľ stále je synonymom pre tie najlepšie a zároveň najlepšie znejúce benzínové motory, čo v prípade elektromobilov už nebude z princípu možné..., aj keď im výkon samozrejme chýbať nebude.
Aby náhodou nedošlo k omylu mníchovská športová divízia nemení spaľovacie agregáty za elektromotory od zajtra. Plná transformácia potrvá roky a pravdepodobne bude doznievať ešte v budúcej dekáde. Zmena však už evidentne začala.
Chystané BMW M2 a 3.0 CSL budú posledné dva modely nezaťažené elektromotormi, koncom roka však dorazí XM – prvé hybridné plnohodnotné M s motorom V8, pričom tú istú techniku dostane i budúca generácia BMW M5.
Kedy presne dorazí prvé elektrické eMko, môžeme len hádať, na obrázku je totiž jeho vývojový základ. BMW ho postavilo na báze modelu i4, pridalo k nemu prednú časť z modelov M3/M4 a zároveň bolo nutné vytiahnuť všetky štyri blatníky, aby bolo možné namontovať do priestoru pomocných rámov oboch náprav hneď štyri elektromotory.
BMW hovorí, že tento koncept poskytuje bezprecedentnú odozvu na pedál akcelerátora či takmer dokonalé individuálne dávkovanie výkonu na jednotlivé kolesá nového systému M xDrive, a zároveň dodáva, že niečo také nie je s konvenčným pohonom možné. A keď sa nad tým zamyslíte, veríme tomu do poslednej bodky.
Zároveň ale mníchovská automobilka akosi už nehovorí, čo zmena koncepcie, respektíve celej filozofie urobí s hmotnosťou auta či jeho vnímaním, keďže skutočný zvuk bude tvoriť maximálne tak vzduch obtekajúci karosériu, valivý hluk od pneumatík a možno ešte pískanie elektromotorov.
Britský Autocar v jednom zo svojich nedávnych článkov uvádza, že prvým elektrickým športovým modelom má byť nová M3 postavená na základoch platformy Neue Klasse. Ak by to bola skutočne pravda, znamenalo by to, že batériový nástupca súčasnej trojky (G20) dorazí v roku 2026 a jeho športový derivát (na ktorý práve pozeráme v rannej fáze jeho vývoja) poháňaný štyrmi elektromotormi by mohol byť predstavený už v roku 2027.
zdroj: BMW, Autocar