Odvážne tvarované štvormiestne kupé dostalo označenie Pu+Ra HPE, pričom ide o odkaz na anglické slová „pure and radical“, teda čisté a radikálne, a skratka HPE odkazuje na niekdajší športový model Beta HPE. V 70. rokoch tieto tri písmená znamenali High Performance Estate a neskôr High Performance Executive, v prípade konceptu však ide o náznak pohonu – High Performance Electric.
Bez ohľadu na to, či sa tento automobil dostane do výroby alebo nie, jeho dizajn naznačuje, kam sa bude automobilka uberať. Presnejšie povedané, kde berie inšpiráciu štylistické oddelenie.
Pu+Ra má byť pripomienkou slávnej histórie a stelesňuje hneď niekoľko nezabudnuteľných modelov. Zadná časť je zjavnou retrospektívou Lancie Stratos, zvláštne svetelné linky na prednej časti sú odkazom na chrómované masky Delty či Aurelie a s trochou predstavivosti existuje v základných tvaroch viac ako len letmá podobnosť s Lanciou 037.
Tieto detaily nás majú odkázať na bohatú a slávnu minulosť, ale samozrejme je otázkou, ako budú návrhári schopní preniesť tieto linky napríklad na produkčný batériový Ypsilon. Ten je pritom podľa niekoľkých zdrojov v podstate hotový a jeho výroba by mohla odštartovať v priebehu budúceho roka.
Čisto elektrická budúcnosť sa na chvíľu odkladá
Nový koncept preberá z chystanej Lancie Ypsilon technologické moduly, teda motor, batérie a čiastočne i podvozok. Techniku Taliani zatiaľ neodkryli, tvrdia ale, že v ich vízii majú budúce elektromobily dojazd „viac ako 700 kilometrov“, nabíjanie „trvá o niečo viac ako 10 minút“ a spotreba energie sa pohybuje „pod 10 kWh na 100 km“.
Čo z toho bude blízke realite, posúdime až neskôr, jedno malé prekvapenie ale máme už v tejto chvíli. Nová generácia modelu Ypsilon nebude len elektrická. Lancia v oficiálnej tlačovej správe píše, že dorazí na trh i s hybridným pohonom a čisto batériové modely začne predávať „až“ v roku 2026.
zdroj: Lancia, Stellantis