Do roku 2021 predstaví najväčší japonský výrobca 17 verzií deviatich motorov, 10 verzií štyroch nových prevodoviek a 10 verzií šiestich hybridných systémov.
Nový 2,5 litrový štvorvalec s účinnosťou 40 % sa dostane aj do hybridov.
Toyota je pod rovnakým tlakom ako jej konkurenti. V najbližších rokoch musí znížiť priemerné emisie a spotrebu svojich modelov. V Európe aj v USA začnú totiž na prelome desaťročí platiť striktnejšie emisné normy. Šéf Toyoty, Akio Toyoda, chce však zmeniť aj súčasnú tvár značky. Už totiž nechce, aby bolo pre Toyotu synonymum len nuda a kvalita. S výnimkou modelu GT86 dnes žiadne jazdecky príťažlivé auto v ponuke nenájdeme. Toyoda chce, aby boli aj kľúčové typy zaujímavejšie a s tým súvisí aj vývoj motorov. Vozidlá, po ktorých má niekto túžiť, budú totiž potrebovať zaujímavé pohonné jednotky.
Do roku 2021 predstaví najväčší japonský výrobca 17 verzií deviatich motorov, 10 verzií štyroch nových prevodoviek a 10 verzií šiestich hybridných systémov. Táto nová generácia motorov ponúkne v priemere 10 % navýšenie výkonu a 20 % zníženie spotreby. Japonský gigant zapojí do vývoja aj automotive spoločnosti Aisin Seiki a Denso.
Do roku 2025 prekpokladajú 20% podiel hybridov v predajoch
Veľký dôraz bude dávať Toyota na hybridné systémy. Vedenie zvýši počet pracovníkov, ktorí pracujú na vývoji hybridov o 30 %. Do roku 2025 predpokladajú totiž až 20% podiel hybridov na celosvetových predajoch. Gigant oznámil aj vývoj elektrických batériových vozidiel, čo je obrat o 180° oproti minulosti. Ešte nedávno tvrdili v Toyote, že budúcnosť elektromobilov je vo vodíku a nie v batériách. Japoncov však presvedčil rapídny pokrok v technológiách akumulátorov.
„Radi by sme sa odlíšili od iných z pohľadu pridanej hodnoty technológií. Ďalej budeme vyvíjať motory a prevodovky,“ uviedol Toshiyuki Mizushima, prezident Toyota Power Train. Nové agregáty zredukujú súčasný počet motorov o 40 %. Do veľkej miery to umožní nová globálna architektúra TNGA (Toyota New Global Architecture), na ktorej stojí zatiaľ len Prius a crossover C-HR. Rovnaké motory tak bude možné bez veľkých zmien používať v rozličných typoch.
Japonci predstavili aj dva nové automaty. 8-stupňový pre autá s predným pohonom a 10-stupňový pre autá so zadným pohonom. Ten bude využívať najmä Lexus.
A aké novinky teda prinesie japonský gigant? Ako prvý príde 2,5 litrový atmosférický štvorvalec s priamym vstrekovaním. Účinnosť motora dosiahne hodnotu 40 %, predchodca mal 35 %. Tento motor nájdeme aj v hybridných modeloch. Pre predný pohon príde aj 8-stupňová prevodovka Direct Shift-8AT a pre zadný pohon 10-stupňový automat Direct Shift-10AT. Pre zadokolky príde aj nový hybridný systém, ktorý bude debutovať v kupé Lexus LC.
Medzi novinkami sa nespomínajú žiadne naftové motory. Toyota v nich totiž nevidí budúcnosť. V Európe sa Japonci dohodli s BMW a zatiaľ používajú ich dieselové motory. V budúcnosti však veria, že ich úplne nahradia hybridmi. Otázne je ako dopadne 2,4 a 2,8 litrový turbodiesel v pick-upe Hilux a SUV Land Cruiser. Tie vyrába automobilka zatiaľ pod vlastnou taktovkou, ale z dlhodobého hľadiska vidí ich budúcnosť len v krajinách, kde neplatia prísne emisné normy.
Novú generáciu pohonných jednotiek a prevodoviek začne Toyota a Lexus ponúkať v nových typoch už počas budúceho roka.
Zdroj: tlačová správa, autonews