Britská aristokracia zodvihla rukavicu hodenú talianskou šľachtou. Aston Martin predstavil novú vlajkovú loď opäť pomenovanú Vanquish. Novinka stojí na hliníkovej platforme, ktorú využívajú tiež osemvalcové modely DB12 a Vantage, ale konštruktéri predĺžili jej rázvor až o 80 milimetrov.

Napriek uvedenej úprave sa vývojovému oddeleniu podarilo zvýšiť priečnu tuhosť auta v porovnaní s DBS 770 Ultimate až o 75 percent a o ďalšie zosilnenie prednej časti nového Astonu sa stará robustnejšia rozpera nad horným uložením predných tlmičov.

Podvozok tvoria dvojité lichobežníkové ramená vpredu a multilink vzadu, karoséria je karbónová a v porovnaní so súrodencami auto využíva tiež priečne skrutné stabilizátory s väčším priemerom.

A keď už preberáme detaily v rohoch... Vanquish dostal pomerne strmé riadenie, ktoré má od dorazu k dorazu 2,27 otáčky. Pod blatníkmi nájdete kované hliníkové 21-palcové disky obuté do pneumatík Pirelli P Zero a ustáliť zavesenie majú za úlohu tlmiče Bilstein DTX.

Brzdy? Samozrejme karbón-keramika, ktorá je v porovnaní s ekvivalentnými oceľovými brzdami ľahšia až o 27 kg. Predné kotúče majú priemer 410 mm, zadné 360 milimetrov a Aston sľubuje vyššiu odolnosť proti slabnutiu brzdného účinku pri teplotách okolo 800 stupňov Celzia.

5.2 V12 twin-turbo

V porovnaní s doterajšími dvanásťvalcovými motormi má Vanquish zosilnený blok a pevnejšie ojnice. K tomu prepracované hlavy s novým profilom vačiek, nové sacie i výfukové kanály, iné vstrekovače s vyšším prietokom (+ 10 percent), premiestnené zapaľovacie sviečky, nové turbodúchadlá schopné zvládať vyššie otáčky (+ 15 percent), navyše s nižšou zotrvačnosťou, takže majú lepšiu odozvu na plyn. A tiež zvýšený výkon olejového chladiča.

Výsledkom je 835 koní a maximálny krútiaci moment rovných 1000 newtonmetrov. O ich násobenie sa stará osemstupňová automatická prevodovka ZF spojená s elektronicky ovládaným zadným diferenciálom, ktorý je schopný prejsť z otvoreného stavu na 100-percentú uzávierku za 135 milisekúnd.

Vanquish zrýchli z miesta na 100 km/h za 3,2 sekundy a má maximálnu rýchlosť 345 kilometrov za hodinu. Aston Martin plánuje vyrobiť 1000 áut ročne a predaj začína už v priebehu štvrtého kvartálu tohto roka.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 26 obrázkov

zdroj: Aston Martin