Aktualizované, 17.30: Nový Mercedes triedy E by mal doraziť na trh už v lete a platí to, čo sme naznačili hneď v úvode. Tento automobil je s najväčšou pravdepodobnosťou skutočne posledným stuttgartským modelom, ktorý je poháňaný spaľovacími motormi.

Klasická nemecká limuzína je dlhá 4949 mm, široká 1880 mm, vysoká 1468 mm a jej rázvor narástol o 22 mm na konečných 2961 milimetrov. Automobilka hovorí o bohato dimenzovanom interiéri, ale jeho fotografie nám už dávno ukázala, takže pridávame akurát základný objem batožinového priestoru 540 litrov.

Kým sa dostaneme k motorom, určite stojí za zmienku napríklad veľmi slušný koeficient aerodynamického odporu Cd 0,23, za príplatok dodávané vzduchové odpruženie Airmatic s plynulo nastaviteľnými adaptívnymi tlmičmi ADS+ a objednať si budete môcť systém aktívneho riadenia kolies zadnej nápravy. Mimochodom, vpredu pracuje päťprvkové a vzadu štvorprvkové nezávislé zavesenie, v oboch prípadoch doplnené o priečny skrutný stabilizátor.

V závislosti na trhu dostanete pripojenie 5G, digitálne kľúče (zatiaľ len pre zariadenia Apple, ale môžete ho zdieľať so 16 ďalšími užívateľmi), automatickú klimatizáciu s elektricky nastaviteľnými vetracími otvormi Digital Vent Control či automatické diaľkové parkovanie prostredníctvom mobilu s rýchlosťou zvýšenou na 4 km/h...

Výrobca hovorí, že až polovica všetkých motorizácií dostupných na trhu od prvého dňa budú plug-in hybridy štvrtej generácie s dojazdom v čisto elektrickom režime „viac ako 100 km podľa WLTP“, pričom bez spaľovacej jednotky vás pustia k hranici 140 km/h. Všetky benzínové i naftové motorizácie automaticky dostanú tiež integrovaný štartér-generátor, ktorý bude mať v porovnaní s minulou generáciou mierne zvýšený výkon z 15 na 17 kW (teda z 20 na 23 koní) a pridá tiež podporný krútiaci moment pre spaľovacie jednotky až 205 Nm.

V Európe majú byť od začiatku v predaji verzie E 200 s preplňovaným benzínovým dvojlitrom naladeným na 204 koní a 320 Nm (plus 23 k/205 Nm štartér-generátora), ďalej E 220 d so vznetovým štvorvalcom s objemom 2,0 litra a výkonom 197 koní/440 Nm plus 23 k/205 Nm a ten istý diesel so systémom 4Matic.

Tri ďalšie prevedenia sú dobíjacie. E 300 e, E 300 4 Matic a E 400 4 Matic. Smutné je akurát to, že sú to opäť všetko len dvojlitrové agregáty, len s lepšími výkonovými parametrami a zaujímavejšou dynamikou. Tristovka má 204 k/320 Nm, k tomu elektromotor 129 k/440 Nm a prídavnú batériu s kapacitou 25,4 kWh a vnútorným chladením (bude možné ju nabíjať striedavým prúdom s výkonom 55 kW). E 400 dodá v základe 252 k/400 Nm a rovnaký elektromotor i akumulátor. Len dodávame, že E 300 e ponúkne systémových 230 kW (313 koní) a 550 Nm a špičkový E 400 e systémových 280 kW (381 koní) a 650 newtonmetrov.

Všetky pohonné jednotky budú štandardne kombinované s 9-stupňovým automatom, na manuál už nečakajte. A automobilka v oficiálnej tlačovej správe ešte dodáva, že v ponuke naftových i benzínových motorov budú čoskoro nasledovať šesťvalce, pričom zážihový bude elektrifikovaný. Detaily ale nezverejnila.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

O prvý únik obrázkov sa podľa všetkého postarala známa partia zo stránky Cochespias, zvláštne ale je, medzičasom sa z ich instagramového účtu fotografie novej triedy E potichu vytratili. To pochopiteľne neznamená, že sa tým šírenie neopatrne zverejnených dát zastaví, takže v tejto chvíli sa nový Mercedes objavuje na ďalších a ďalších stránkach naprieč internetom.

Na obrázkoch si tak môžete pozrieť automobil vyvíjaný pod typovým označením W214, ktorý sa dizajnom nechal inšpirovať aktuálnymi triedami C a S, a zároveň je v jeho tvaroch viditeľný tiež odkaz na elektrické limuzíny série EQ.

Aj keď je Éčko so spomínanými autami technicky spriaznené, to ešte neznamená, že máme pred sebou zväčšenú triedu C alebo zmenšenú triedu S. Auto si v detailoch i ako celok podľa možností udržiava originalitu, čo dokazujú napríklad jeho predné svetlá.

V spodnej časti sú zvlnené, a aj keď sú všetky elementy uložené pod spoločným krytom, rozdelené prvky denného svietenia sú zjavným odkazom na staršie triedy E s označením W210, W211 a W212 pred modernizáciou.

Ešte zaujímavejšie pôsobia zadné svetlá spojené uprostred kusom plastu. Do ich štruktúry boli integrované diódy svietiace tak, aby spoločne vytvárali štylizované trojcípe hviezdy – pár na každej strane. A nemenej pôsobivá je i silueta so splývajúcou líniou strechy, takže z istých uhlov nový Mercedes vyzerá trochu ako štvordverové kupé.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 18 obrázkov

zdroj: Mercedes, Cochespias, AutoWeek