Aktuálnym vrcholom BMW radu 2 je verzia M240i xDrive, ktorú čoskoro na slovenskom trhu doplní nové prevedenie s pohonom zadných kolies. Týmto „Dvojka“ pochopiteľne nekončí, pretože obe verzie ešte v tomto roku na špici nahradí M2 Coupé s interným označením G87.

Fotografie tohto automobilu kolujú na internete pomerne dlho, doteraz sme však mali možnosť vidieť len testovacie prototypy zabalené do vrstvy maskovacej fólie s prídavnými panelmi, ktoré toho o dizajne zámerne veľa neprezradia. Najnovší (nie práve najkvalitnejší) záber nám však dáva celkom slušnú predstavu o tom, ako bude nová M2 vyzerať zozadu.

Vyzerá to, že tento záber vznikol potajomky, kdesi v štúdiu. Celkom dobre ale môže ísť o továrenskú fotku a je to len súčasť marketingu BMW.

Že nejde o niektoré z doterajších šesťvalcových prevedení, najlepšie dokazuje priame porovnanie fotografií zadnej časti M240i xDrive a pre istotu tiež štylisticky mierne prepracovaného modelu M240i xDrive s exteriérovým paketom M Performance.

Obe slabšie „eMká“ vyzerajú viditeľne inak, respektíve majú odlišný tvar difúzora, výfukových koncoviek i pozičných svetiel po stranách zadného nárazníka. Preto jediné, nad čím momentálne špekulujeme, je to, či záber niekto cvakol potajomky, na hulváta, počas prípravy výroby oficiálnych továrenských fotografií, alebo ide skrátka o marketing BMW, ktoré sa týmto snaží upútať pozornosť a zároveň nás pripraviť na ďalších level kontroverzného dizajnu.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Nech je ale pozadie vzniku tohto snímku akékoľvek, nová M2 Coupé bude rovnako ako predchodca (F87) poháňaný preplňovaným radovým šesťvalcom s objemom 3,0 litra. Otázny je akurát výkon. Základná „eM-Dvojka“ mala 370 koní, prevedenie Competition 410 koní a najvyššie postavená M2 CS dokonca 450 koní.

Zároveň je nutné pripomenúť, že už dnešná štandardná M240i (G42) má 374 koní, a aj preto predpokladáme, že auto na úvodnej fotografii by mohlo mať odhadom 400 až 420 koní.