Vyrába sa už takmer päť rokov, takže aj preto v Škode uznali, že má Enyaq na priebežnú medzigeneračnú modernizáciu už najvyšší čas. Jeho nové predné partie budú odteraz charakteristické čiernou maskou, ktorej automobilka hovorí Tech-Deck, svetelným pásom a nápisom ŠKODA namiesto klasického loga.
Ešte dôležitejšia ako zmena vzhľadu je nezanedbateľné vylepšenie aerodynamiky, presnejšie povedané zníženie koeficientu Cx v prípade základnej karosárskej verzie z 0,264 na 0,245 a pre „kupé“ dokonca z 0,234 na 0,225.
Škoda hovorí, že Enyaq sa vďaka tomu stal najaerodynamickejším modelom značky, pričom cieľom bolo ďalšie predĺženie papierového dojazdu.
Kým sa k nemu dostaneme, mali by sme dodať, že auto bude dostupné v troch výkonových variantoch, s dvomi typmi pohonu a tiež dvomi kapacitami trakčnej lítiovo-iónovej batérie.
Posun maximálneho dojazdu
Základný Enyaq 60 má 204 koní, 310 Nm, pohon zadných kolies, batériu s využiteľnou kapacitou 59 kilowatthodín, stovku zvládne za 8,1 sekundy a maximálna rýchlosť je obmedzená na 160 kilometrov za hodinu. Auto pri maximálnom nabíjacím výkone 165 kW zvládne „dotlačiť“ akumulátor z 10 na 80 percent za 24 minút a dojazd sa v závislosti na karosérii pohybuje od 433 (SUV) do 442 kilometrov (Coupé).
Enyaq 85 vám poskytne z jedného elektromotora 286 koní, až 545 newtonmetrov, batériu s kapacitou 77 kWh a akčný rádius takmer 600 km, presnejšie povedané 579 a 589 kilometrov.
Lepšia je tiež dynamika: z 0 na 100 km/h akceleruje český elektromobil za 6,7 sekundy a maximálku má posunutú na 180 kilometrov za hodinu. Naopak dostanete horší nabíjací výkon, len 135 kW, ale tento oficiálne uvádzaný údaj pre istotu ešte overíme, pretože nabíjanie z 10 na 80 percent trvá len 28 minút, čo je rovnaký čas ako u špičkovej verzie 85x so 175-kilowattovým nabíjaním a rovnako veľkou kapacitou článkov.
Vrcholné prevedenie 85x pridáva druhý elektromotor na prednej náprave a tým i pohon 4x4, ale systémový výkon ostáva na hranici 286 koní a dokonca sa nemení ani čas z nuly na stovku – je identických 6,7 sekundy. A dojazd? Ten sa skrátil na 542, respektíve 550 kilometrov.
Za pozornosť stoja tiež mierne iné rozmery karosérie. Nielen predĺženie o 9 (SUV) a 5 mm (Coupé) a automobilka uvádza tiež natiahnutie rázvoru náprav o 1 mm, na celkových 2766 milimetrov.
Pokiaľ ide o exteriér, mali by sme spomenúť napríklad nové 21-palcové hliníkové disky Supernova alebo tiež nový metalický lak Olibo, teda zelenú, ktorú vidíte aj na fotografiách. Slovenský cenník modernizovaného Enyaqu zatiaľ k dispozícii nemáme, ale v susednej ČR bude objednávkový systém spustený už zajtra (9. januára) s cenou od 1 015 000 Kč, v prepočte 40 410 eur.
V štandarde by mali byť vyhrievané predné sedadlá i volant, bezkľúčové odmykanie a štartovanie s funkciou automatického zamykania, trojzónová automatická klimatizácia, stráženie slepých uhlov, prediktívny tempomat či nová funkcia, ktorá vám dovolí parkovať na diaľku a do pamäte uložiť päť najčastejšie používaných parkovacích miest.
zdroj: Škoda