Jano_1987
22.04.20 11:40
H
@Hypersportovy chodecChodec: V prípade švédov, tak modely CCX a ich mutácie mali veľmi slušné časy, aj podľa Top Gearu to patrilo medzi ozaj rýchle autá. Tie novšie už veľmi neviem, nesledujem to nejak extra. Pri aute, ktoré staviam na to, aby dokázalo ísť 400+km za hodinu už je iné nastavenie ako pre niečo, čo má jazdiť na kľukatej trati. V tom asi zhodneme.
Čo sa týka F1, asi sme za zle pochopili, alebo ako to vnímam ja. FIA povedala napríklad, že od novej sezóny musí byť nos auta vyššie o 1cm. Pre bežné plechové auto je to nič, pre F1 to znamená prekopať celú aerodynamiku auta, lebo to čo fungovalo predtým už nefunguje teraz. Alebo dáme dopredu menšie krídlo, či dozadu väčšie krídlo. Je to niečo čo ovplyvňuje komplet celé auto, lebo sa využíva tá aerodynamika. Teraz sa jazdí na 13 palcových pneu. Od budúceho roka, či toho ďalšieho sa má jazdiť teraz neviem, či na 17 alebo 18 palcových nízkoprofilových pneu. To znamená komplet nový podvozok a komplet novú aerodynamiku, vlastne komplet nové auto, keďže 13 palcové pneu sa správajú inak ako 18 palcové.
Keby prišlo k zmene, aspoň podľa môjho názoru, by to pomohlo tímom aj finančne a preteky by boli zaujímavejšie, mali by sa zjednodušiť technické pravidlá pre autá:
1) určiť maketu, čo ja viem v tvare kvádra, do ktorého sa musí voz F1 zmestiť. Ak bude menší nevadí, musí sa zmestiť, tak isto aj minimálna váha.
2) Už teraz podľa ľudí z aerodynamiky sa dá postaviť auto, ktoré bude produkovať len 20-25% vzduchového bordelu čo teraz. Prečo by ho ale niekto znižoval, keď to dokáže zabrániť predbiehaniu a pri dlhšej jazde za takým autom sa ničí auto súpera, resp. jeho pneu? Teda nakresliť na stenu či kde ako musí vyzerať vzduch za autom. Čo ja viem 2m za autom to musí vyzerať, ako keby žiadne auto predtým nešlo. Máš dané rozmery auta a tak teraz čaruj. Každý príde s iným riešením.
3) výber motora, dajme tomu povedať, že na preteky môžete minúť toľko a toľko paliva. Či si postavím 1.5 štvorvalec, alebo 4.0 V8 už bude na mne. Bude to výhodné aj pre automobilky, Renault robí len 4 valce do áut, Ferrari si postaví V8 či V10, lebo z toho použiť veľa vecí do svojich áut. Áno, bude to drahé, alebo bude to dávať zmysel.
Vďaka tomuto koštruktéri budú mať voľnejšiu ruku a môžu prekvapiť so zaujímavými riešeniami. Tými v F1 neminú viac ako majú rozpočet. AK má Mercedes rozpočet 300 miliónov, tak ich minie. Prečo by mal minúť len 50? Lebo Williams na viac nemá? Koho to zaujíma. Je tu možnosť dať rozpočtový strop. Ok, dajme ho. Mám čo ja viem rozpočet 100 miliónov na sezónu a musím postaviť auto. Teraz to vyzerá tak, že polovica konštruktérov číta technické pravidlá, že čo všetko nesmie, druhá pracuje na vylepšeniach. Od 2021 má byť zmrazený vývoj motorov atď na 2 či 3 roky lebo treba šetriť. V 2021 majú byť fungl nové pravidlá, takže ak pokašlete auto na 2021, tak sa to s vami povlečie 3-4 roky, lebo s tým neviete nič spraviť a viete, čo vás najbližšie roky čaká.
Odpovedať