Čo je zatiaľ známe, Dacia Bigster bude približne 4,6 m dlhé SUV postavené na koncernovej podvozkovej platforme CMF-B, teda na rovnakom technickom základe, ako aktuálny Renault Captur či SUV-kupé Arkana. Platforma CMF-B je totiž veľmi variabilná a konštruktéri ju dokážu prispôsobovať rôznym veľkostiam koncernových áut – od mestských hatchbackov Clio či Sandero, až po veľké SUV zodpovedajúce práve spomínanému Bigsteru. Tajomstvom nie je ani skutočnosť, že Bigster bude mať aj koncernovú „sestru“ s logom Lada na kapote.
Sériové auto by malo vychádzať zo štúdie Dacia Bigster Concept.
V tieni štúdie
Predstavu sériového auta ukázal portál Autoexpress, jeho tvary by sa každopádne nemali príliš vzdialiť od štúdie Dacie Bigster, ktorú automobilka prezentovala skôr. Už vtedy prezradila, že sa pozeráme takmer na sériové auto, ktoré sa bude od štúdie líšiť len v detailoch. Očakávať môžeme hybridné pohony kombinujúce spaľovacie motory TCe s reverzibilným alternátorom (mild hybrid), prípadne full hybrid E-TECH známy aj z Arkany. Hovorí sa aj o tradičnej zbrani Dacie – o pohone na LPG. Sériové auto by sa malo k prvým zákazníkom dostať už v priebehu roka 2022.
Sériový Bigster by mohol ponúknuť aj tretí rad sedadiel. Mal by totiž nahradiť aj MPV Dacia Lodgy (ilustrácia Autoexpress).
zdroj: Autoexpress