Sériový model nasleduje po troch konceptoch – ID. Vizzion, kombi ID. Space Vizzion a najnovšej štúdii ID. Aero, ktorú Nemci predstavili v polovici minulého roka v Číne. Dizajn sa v porovnaní s posledným spomínaným autom príliš nezmenil, maskovanie naznačuje, že silueta i mnohé detaily sú rovnaké.
Keď už spomíname kamufláž, určite stojí za zmienku fakt, že pred sebou nemáte auto oblečené v klasickom plastovom, respektíve nalepovacom mimikry. Ten vzor pripomínajúci obrí farebný QR-kód v skutočnosti tvorí až 40 vrstiev laku, pričom niektoré z nich sú vodivé a vďaka elektroluminiscencii dokážu meniť odtieň.
To nie je preklep, skutočne sme mali na mysli štyridsať vrstiev, pričom zamestnancom trvalo ich ručné nanášanie týždne. Táto úprava má symbolizovať digitalizáciu značky, zároveň je ale zrejmé, že sa podobná vec nedostane do sériovej výroby. Mimochodom, samotná povrchová úprava má hmotnosť 70 kg.
Koľko váži samotné ID.7, Volkswagen zatiaľ neprezradil, podobne ako sa nepochválil ani ďalšími technickými údajmi, nemeckým kolegom sa ale niektoré dáta podarilo vďaka svojim kontaktom vysnoriť. Vďaka tomu vieme, že pohotovostná hmotnosť novinky prekročí dve tony a auto ponúkne batožinový priestor viac ako 500 litrov.
V základe ID.7 dostane jeden vzadu umiestnený elektromotor s odhadovaným výkonom 205 kW (279 koní), zatiaľ čo prevedenie s dvomi pohonnými jednotkami a systémom 4Motion by mohlo mať okolo 250 kW, teda 340 koní.
Kapacita batérií je tiež neznáma, VW ale tvrdí, že „sedmička“ bude mať podľa metodiky WLTP dojazd až 700 kilometrov. Vylepšený tepelný manažment akumulátorov navyše umožní nabíjanie výkonom 200 kW.
Automobilka k exteriéru prihodila i fotografie kabíny bez maskovania a dodáva k nim, že ID.7 dostalo 15-palcovú dotykovú obrazovku, head-up displej s rozšírenou realitou, predovšetkým ale vylepšené ovládanie klimatizácie s elektricky ovládanými výduchmi ventilácie a konečne podsvietenými dotykovými plochami. Ak ste čakali na návrat klasických hardwarových tlačidiel, čiastočne by vás mohol potešiť pohľad na multifunkčný volant, na stredovej konzole ich však budete hľadať márne.
Šéf VW Thomas Schäfer hovorí, že ide o jeden z desiatich elektromobilov, ktoré Nemci predstavia do roku 2026, pričom ID.7 sa bude predávať v Spojených štátoch, Európe a Číne. Modely pre starý kontinent bude vyrábať továreň v Emdene, ležiacom na severozápade, v Dolnom Sasku. Sériovú podobu auta spoznáme v apríli a na trhu sa objaví v druhej polovici roka 2023. V roku 2024 bude nasledovať o niečo praktickejší Volkswagen Kombi-ID.7.
zdroj: VW