Mapa s najpredávanejšími autami podľa jednotlivých krajín vznikla vďaka štatistike z konca roka 2019, takže nie je úplne čerstvá. To nám však nevadí. Stále je totiž pomerne presná a predpokladáme, že sa od súčasného stavu príliš neodchyľuje.
Už niekoľko rokov dominuje celosvetovým predajom Toyota a inak to nebolo ani v roku 2019. Zo 104 krajín, ktoré v tejto štatistike figurujú (väčšina afrických krajín chýba), mala japonská jednotka najpredávanejší model až v 41 krajinách, pričom celosvetovo najžiadanejším vozidlom sa stala Toyota Corolla. A to aj napriek tomu, že prvé miesto obsadila len v piatich štátoch.
Bestsellerom, čo sa týka absolútneho počtu obsadených krajín, bola (aspoň pre mňa trochu prekvapivo) Toyota Hilux. Stala sa najpredávanejším automobilom až v šestnástich štátoch sveta a silnú základňu zákazníkov má najmä v Austrálii, Argentíne a Južnej Afrike. Napriek tomu sú „menšie autá“ (ako hatchbacky, sedany, kombíky...) ešte stále populárnejšie vo väčšine kútov svete, konkrétne v 57 štátoch. Vo zvyšných 47 dominovali SUV, pickupy či dodávky.
Ako je na tom Slovensko?
Väčšinu z vás asi zaujíma, ktoré auto bolo najpredávanejšie na Slovensku. Asi je každému jasné, že to bola škodovka. Lenže Octavia (ktorú som tipoval) nezvíťazila. Prvenstvo totiž berie menšia Fabia.
Octavia v každom prípade obsadila prvú priečku u našich susedov v Česku, Poľsku a dokonca i v Rakúsku. Okrem týchto krajín drží mladoboleslavský výrobca prvú priečku aj v Chorvátsku, Srbsku, Bosne a Hercegovine, Fínsku či Švajčiarsku, čo pomerne jasne deklaruje jej popularitu v rámci Európy.
Čo sa týka elektromobilov, tie boli najpredávanejšie len v dvoch krajinách. V Nórsku a Holandsku, kde ide na dračku Tesla Model 3, ale pravdou je, že sa tak deje najmä kvôli daňovému zvýhodneniu v porovnaní s bežnými modelmi.
Ďalšie veľké trhy ako Nemecko a Čína sa stali korisťou VW s modelmi Golf, respektíve Lavida. V Severnej Amerike zase jasne dominuje Ford so svojimi pickupmi. Na juhu má silné postavenie spomínaná Toyota Hilux a Chevrolety Onyx a Spark.
Zdroj: visualcapitalist.com