Ak v tejto chvíli premýšľate, kam presne zaradiť mníchovské „eMko“ s dodatkom Racing, mali by sme pripomenúť, že nejde o bežný civilný model, aj keď tak na prvý pohľad možno nevyzerá. Práve predstavená novinka totiž nadväzuje na modely BMW M235i Racing, M240i Racing a M2 CS Racing a Nemci ich vyrábajú ako prvé športové náradie pre začínajúcich pretekárov, ktorí si zatiaľ netrúfajú alebo nemajú rozpočet na vyššie triedy GT4 či GT3.
Z prvých obrázkov je zrejmé, že nový „odrazový mostík“ pre pilotov je postavený na základoch aktuálnej generácie BMW M2.
Tá zatiaľ existuje len v jednej jedinej verzii, inak povedané, bavorská značka do tejto chvíle nepredstavila ani jeden špeciálny model s prívlastkom Competition, CS či nebodaj CSL.
Súčasná M2 využíva techniku väčších modelov M3/M4, takže má pod prednou kapotou trojlitrový preplňovaný radový šesťvalec naladený na 480 koní a 550 newtonmetrov a stále ho môžete mať so šesťstupňovým manuálom a pohonom zadných kolies.
Takto postavené kompaktné kupé s dĺžkou 4,58 metra a rázvorom 2747 mm zrýchli pri pohotovostnej hmotnosti až 1780 kg na stovku za 4,2 sekundy a bez posunutého obmedzovača má maximálku na obligátnej hranici 250 kilometrov za hodinu.
CS je na ceste...
Zvláštne na novej upútavke či predpremiére je, že pri minulej generácii BMW najprv predstavilo civilnú M2 CS a až následne sme sa dočkali okruhovej verzie M2 CS Racing. Čo znamená, že tentoraz to Nemci urobia buď naopak, alebo existuje i druhá možnosť – premiéra BMW M2 CS na bežné cesty je na spadnutie.
Alebo aby sme to povedali ešte trochu inak a zrozumiteľnejšie. Z fotiek auta s pretekárskymi pneumatikami Goodyear, rýchlouzávermi prednej kapoty a integrovaným bezpečnostným rámom v kabíne je jasné, že BMW pripravilo okruhovú verziu M2. Zároveň ale ani v najmenšom nepochybujeme, že automobilka týmto „nenápadne“ potvrdzuje vývoj a skorú premiéru sériovej M2 CS!
zdroj: BMW