Audi R8
Toto auto by som osobne označil asi ako najväčšieho rivala 911. Aj keď teda onedlho žiadna ďalšia R8 so spaľovacím motorom už nebude, zatiaľ čo 911 by mala ďalej pokračovať tak, ako ju poznáte,takže v budúcnosti bude rozhodovanie jednoduchšie. Dnes to ale neplatí a Audi R8 je veľmi zaujímavou alternatívou. S manuálom ju už nekúpite, ale i tak by som ju na druhú koľaj neodsúval. Atmosférickú 5,2-litrovú V10 len tak niekde nenájdete.
Maserati GranTurismo
Aj keď pod prednou kapotou pracuje „len“ trojlitrová V6, ide o mimoriadne atraktívne kupé, ktoré vlani dorazilo v novej generácii. Taliani vám predajú okrem iného aj verziu Trofeo, ktorá zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy, čo je v tejto sfére porovnateľná hodnota s 911. Dokonca vznikne aj čisto elektrická verzia nového GranTurisma, tá však do tohto rebríčka nepatrí.
Aston Martin Vantage
Snahou bolo vybrať skutočne adekvátnych súperov, takže nový Vantage v tomto zozname chýbať nemôže. Tým skôr, že je ako jedno z mála áut v tejto triede stále dostupné aj s dvanásťvalcom, v tomto prípade s objemom 5,2 litra a navyše preplňovaním. Zrýchlenie z miesta na stovku za 3,5 sekundy môže niekomu (s ohľadom na 515 kW, teda 700 koní) pripadať ako dlhý čas, nezabúdajte však na fakt, že pred vami stojí auto s pohonom zadných kolies, žiadna štvorkolka.
Chevrolet Corvette C8
Okrem toho, že aktuálna Corvette prišla s motorom umiestneným v strede pred zadnou nápravou, nám zároveň ukazuje, že aj autá z USA môžu mať skvelé jazdné vlastnosti. Už to nie je len v priamke rýchlo jazdiaci športiak, ale stroj, ktorý sa nebojí ani zákrut. A so 6,2-litrovou atmosféricky plnenou V8 vám pripraví aj nevšedný akustický zážitok. Ďalším aspektom je cena, ktorá je bežne nižšia, ako v prípade spomínanej konkurencie.
Mercedes-Benz AMG GT
Druhá generácia AMG GT prišla na trh v tomto roku. Pod prednou kapotou má zatiaľ 4,0-litrový preplňovaný V8, ktorý vo verzii GT 63 produkuje 430 kW (585 k) a rovných 800 Nm. Zrýchlenie na 100 km/h? Presne 3,2 sekundy. Maximálna rýchlosť? 315 km/h. Veľmi slušná alternatíva voči 911-ke, no nie?
Jaguar F-Type
F-Type je už tak trocha výbehový model, veď na trhu je 10 rokov. Najvýkonnejšiu verziu však poháňa 5,0-litrový kompresorom preplňovaný V8 a ponúkne 423 kW (575 k). Vďaka pohonu všetkých kolies ste na rýchlosti 100 km/h za 3,7 sekundy, čo z neho robí konkurenta skôr ku Carrera modelom ako k najvýkonnejším Turbo.
Ferrari Roma
I keď z môjho pohľadu nie je Ferrari až taká konkurencia pre Porsche, má skôr inú klientelu, predsa len Roma by mohla zaujať aj záujemcov o 911-ku. Poháňa ju 3,85-litrová preplňovaná V8 a aj napriek len zadnému pohonu je na „100ke“ za 3,4 sekundy. Cenovo bude určite na úrovni najdrahších 911 Turbo, ktoré ale majú lepšie dynamické parametre.
zdroj: Topspeed.com