Toyota 2000GT
Toyota 2000GT
V 60-tych rokoch tvrdili muziku medzi športovými autami európske značky, dizajnom i výkonom boli považované za špičku. Japonci však chceli svoj vlastný športový model. Toyota a Yamaha spojili sily a vytvorili Toyotu 2000GT. Auto vyvolalo senzáciu, pod kapotou malo radový 6-valec s výkonom 152 k a dizajnom pripomínalo európsku konkurenciu. Získalo mnoho športových úspechov. Zaujímavé, že za vtedy veľmi moderným autom stál tím veľmi mladých inžinierov, ktorých vekový priemer bol sotva 30 rokov.
Lexus LFA
Lexus LFA
Supercar má chytiť za srdce, ponúknuť to, po čom ľudia snívajú. V prípade Lexusu LFA to bol fantastický motor z dielne Yamaha, atmosférický 4,8 l V10 výkonom 560 k. Inžinieri použili kopec inovatívnych riešení, napríklad pri tvarovaní nasávania zúročili skúsenosti z výroby hudobných nástrojov, aj preto znie Lexus LFA fantasticky. Svoj podiel majú aj na digitálnej palubnej doske supercaru.
Volvo XC90 V8
Volvo XC90 V8
SUV so silným motorom majú zákazníci radi. Svedčí o tom úspech Porsche Cayenne alebo Macan. Nie je to tak dávno, čo malo Volvo v ponuke podobnú mašinu. Do predchádzajúcej generáciu Volvo XC90 napchali V8. Motor s označením B8444S vytvorila Yamaha, mal objem 4,4 l a ponúkal 315 k. Uhol rozovretia bol netypických 60° a valce posunuli bližšie k sebe, tým pádom zaberal menej miesta. B8444S potom montovali aj do Volva S80.
Toyota Altezza RS200
Toyota Altezza RS200
Zo spolupráce značiek Toyota a Yamaha vzniklo niekoľko zaujímavých motorov. Jedným z nich je 4-valec 3S-GE, ktorý sme mohli vidieť v MR2, Celice alebo RAV4. Pohonnú jednotku vyrábali v 5 generáciách a tá posledná sa dostala pod kapotu Toyoty Altezza, auta, ktoré v Európe poznáme pod menom Lexus IS. Altezza s 210 k motorom 3S-GE dostala označenie RS200 a do Európy sa vôbec nedostala. Motor to bol skutočne výborný, inžinieri mu dopriali napríklad variabilné časovanie ventilov a titánové ventily. Tím Gazoo Racing s týmito autami štartoval na 24-hodinovke na Nürburgringu, kde v jednom sedel prezident Toyoty, Akio Toyoda a v ďalšom tvorca Lexusu LFA, Hiromu Naruse.
Yamaha Sports Ride Concept
Yamaha OX99-11
Yamaha chcela sama postaviť supercar. V roku 1992 prišli s niekoľkými prototypmi OX99-11, jednoducho zobrali V12, ktorý používali vo Formule 1, a postavili okolo neho auto. Pokus však zostal len v štádiu prototypu a do produkcie sa nedostal. Yamaha sa ale sna o vlastnom športiaku nevzdala, na Tokyo Motor Show 2015 predstavili Sports Ride Concept, dvojmiestne športové auto založené na ľahkej konštrukcii prevažne z uhlíkového vlákna. Bola to však len štúdia bez vyhliadky na sériovú výrobu.
Yamaha Sports Ride Concept
zdroj a foto: tlačová správa