Kým európsky Yaris GR (alebo teda GR Yaris, aby sme boli presní) má 261 koní a 360 Nm, japonská verzia má 272 koní a 370 Nm. A zvláštna 500-kusová edícia GRMN Yaris mala maximum krútiaceho momentu posunutý až na 390 newtonmetrov.
Spomínané navýšenie výkonu preplňovaného trojvalca s objemom 1,6 litra na nejakých 221 až 224 kW, teda 300 až 305 koní a poskočenie krútiaceho momentu na 370 až 400 Nm preto nie je nereálne, tým skôr, že s takýmito číslami operuje aj súčasná GR Corolla predávaná v Spojených štátoch.
Okrem vyššieho výkonu by mal modernizovaný rýchly Yaris dostať tiež pomerne dlho skloňovanú automatickú prevodovku, ktorá však nemá nahradiť manuál, ale bude len jeho príplatkovou alternatívou. Pripomínajú to japonské stránky Best Car i Magazin X, ktoré na blížiace sa predstavenie faceliftu malej Toyoty upozorňujú.
Samotný automat by mal niesť označenie GR-DAT, čo je skratka pre Gazoo Racing – Direct Automatic Transmission. Malo by ísť o prevodovku vyladenú pre výkonné modely, teda niečo podobné, ako 9G-Tronic AMG Speedshift, pracujúci v športových mercedesoch. Japonská prevodovka však bude v niečom iná... tradičnejšia.
Kým AMG používa medzi automatom a motorom mokrú spojku, GR Yaris by mal využívať klasický hydrodynamický menič s uzamykaním, ktoré by malo premostiť pohonnú jednotku s prevodovkou okamžite po preradení rýchlosti a minimalizovať tým straty spôsobené preklzom meniča.
A cena? Tá je predbežne odhadovaná na 4200 dolárov, teda asi 3800 eur. To by znamenalo, že v porovnaní so štandardným modelom GR Yaris s GR-DAT prekoná hranicu 40 tisíc eur a mal by stáť v základe okolo 40 800 eur.
zdroj: Autoevolution