Toyota je tiež prvým výrobcom na svete, ktorý začal veľkosériovo vyrábať hybridný pohon. Model Prius sa dnes teší mimoriadnej obľube a nič nenasvedčuje tomu, žeby sa to malo skončiť.
Toyota prezradila, že motory štruktúry TNGA majú nižšie položené ťažisko, zlepšia výkon voči predchodcom o 10 % a znížia spotrebu o 20 %.
Hybridné a plug-in hybridné vozidlá dostanú nové motory, ktoré im majú pomôcť zlepšiť efektivitu celého hnacieho reťazca. Pohonné jednotky série TNGA (nová globálna architektúra Toyoty) ponúknu novú koncepciu vývoja vrátane prevodoviek a celých pohonných systémov.
Motory štruktúry TNGA dosiahnu vyššiu účinnosť
Toyota prezradila, že motory štruktúry TNGA majú nižšie položené ťažisko, zlepšia výkon voči predchodcom o 10 % a znížia spotrebu o 20 %. Príkladom je 2,5 litrová jednotka s priamym vstrekovaním paliva, ktorá dosahuje účinnosť v hybridnom systéme až 41 %.
Toyota Prius odštartovala mániu hybridných modelov
Donedávna zaužívaná účinnosť zážihových jednotiek bola na úrovni 25 %, v hybridnej sústave tak môže byť s novými technológiami takmer na dvojnásobnej úrovni.
Podľa predstaviteľov japonskej automobilky je tiež cesta elektrifikácie modelov zatiaľ výrazne obmedzená. Prechodový stav majú preto vyriešiť práve hybridné jednotky. Do roku 2025 plánujú predávať až dvojnásobok ich súčasného stavu a v celkovom predaji automobilky Toyoty má stúpnuť ich podiel z 10 na 20 %.
Toyota Mirai s vodíkovým pohonom je stále veľmi netradičným vozidlom
Toyota tiež plánuje ísť vlastnou cestou v podobe vodíkových vozidiel, ako je napríklad Toyota Mirai. Tá sa už v súčasnosti predáva v USA, Japonsku a niektorých štátoch Európy. Čo však bude nakoniec tým najlepším scenárom pre automobilovú budúcnosť je stále otázne. Najdôležitejším aspektom tak stále budú koncoví zákazníci, teda my.