Základom novej verzie Corolly Cross je atmosférická jedna-osmička s výkonom 98 koní pri 5200 otáčkach za minútu a maximálnym krútiacim momentom 142 Nm pri 3600 ot./min. V tandeme bude spolupracovať s elektromotorom naladeným na 95 koní a 185 Nm, pričom vodič dostane systémový výkon 140 koní (kombinovaný krútiaci moment výrobca neuvádza)
S touto zostavou auto zrýchli na stovku za rovných desať sekúnd, čo je o dve a pol sekundy horší čas v porovnaní s dvojlitrom a systémom AWD-i. Najvyššia rýchlosť hybridnej novinky je 170 km/h, teda o 10 km/h menej, ako ponúka silnejšia motorizácia.
Toyota v prípade nového variantu sľubuje o niečo lepšiu prevádzkovú efektivitu, presnejšie povedané v priemere o 0,1 litra benzínu nižšiu spotrebu na každých 100 kilometrov. Táto Corolla Cross má tiež o 60 kg nižšiu pohotovostnú hmotnosť ako model 2.0 Hybrid FWD, daňou za to je však o niečo jednoduchšia, menej sofistikovanejšia konštrukcia.
Tým nemáme na mysli motor, ale zadnú nápravu. Kým s dvojlitrom je vždy spojené viacprvkové zavesenie zadných kolies, 1.8 Hybrid má o niečo primitívnejšie vlečené ramená spojené torzne pružnou priečkou. Ako sa to prejaví na jazdných vlastnostiach, môžeme zatiaľ len hádať, majiteľ však vďaka úspornejšej konštrukcii dostane batožinový priestor zväčšený o 48 litrov. Predná náprava sa nemení.
A cena? Kým dvojliter s pohonom predných kolies a základnou výbavou Comfort štartuje na čiastke 32 990 eur, že Toyotu Corollu Cross 1.8 Hybrid Comfort dáte 31 090 eur. Style potom vychádza na 33 290 eur.
zdroj a ilustračné foto: Toyota