Ochrana dospelých

Najväčší otáznik ostal visieť nad novou Corollou Cross práve za ochranu dospelých cestujúcich. Ako je dnes zvykom, kabína aj v tomto prípade ostala bez ohľadu na konkrétny náraz stabilná, lenže pri zrážke s vozíkom s deformovateľnou bariérou snímače figuríny vodiča zaznamenali dosť vysoké čísla na to, aby Toyota mohla byť hodnotená len známkou „slabá“.

Ešte nepriaznivejšie dopadli výsledky pri náraze zboku, pri ktorom komisári Euro NCAP zistili, že stredový airbag jednoducho neposkytuje spoľahlivú ochranu cestujúcich a v tomto konkrétnom prípade auto dostalo najhoršie možné hodnotenie.

K tomu môžeme ešte pripočítať hraničné výsledky bočného preťaženia pôsobiaceho na vodiča pri náraze na protiľahlú strany, ale Corolla Cross nakoniec aj tak získala 85 percent bodov.

Ochrana detí

Pri ochrane najmenších pasažierov dosiahla nová Toyota o dosť lepšie hodnotenie, ale v jednom prípade (pri čelnej zrážke) zaznamenali senzory na krku figuríny imitujúcej 10-ročné dieťa hraničné čísla. Konečný výsledok 83 percent bodov mierne zhadzuje fakt, že na sedadlá nie je možné namontovať akékoľvek detské zádržné systémy.

Ochrana chodcov

Celkovo 87 percent bodov a na SUV s vysokou tupou prednou časťou pomerne slušný výsledok. Nárazník i kapota sú pre chodcov či cyklistov relatívne bezpečné, horšie to ale dopadne pri kontakte s prednými stĺpikmi.

Asistenčné systémy

V tomto smere nová Corolla Cross nezaváhala ani raz a je jedno, či budeme hovoriť o detekcii chodcov, automobilov, respektíve o riešení krízových situácií. Elektronika Toyoty si vo všetkých prípadoch hravo poradila.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 10 obrázkov

zdroj: Euro NCAP