Poznáte človeka, ktorý by za celý život vlastnil a stále má jedno auto? Ja si spomeniem na staršiu pani od nás z mesta, ktorá má od nova bielu erku - Škodu 110R.
Kúpa nového auta je pre bežnú rodinu veľká vec aj v súčasnosti. Dnes je to však viac nutnosť, než luxus. Poznáte rodinu, ktorá nikdy nemala auto? Ja áno, ale vedel by som ich spočítať na prstoch ruky. Pred dvadsiatimi a viac rokmi si nové auto u nás mohol dovoliť málokto. Najmä, ak bolo zo západného sveta. Trošku skôr, v 70.-80. rokoch bol dopyt po autách vysoký, no tiež ho nemali všetci. To čo na trhu bolo, to muselo verne slúžiť. Tieto kým nezjedla hrdza, boli udržateľné a opraviteľne za pár korún.
Odpovedalo 161 ľudí
Dnes si povieme príbeh jedného takmer obyčajného dedka z Japonska. Ten si kúpil prvé a jediné auto, Toyotu Corollu, ako 24-ročný. Písal sa rok 1969. Šougo Asada za 48 rokov najazdil na tom istom aute 560 000 km. Rollka je naďalej vo veľmi dobrom stave a stále mu verne slúži. Toyota je v podstate auto na celý život :)
"Motor zvládol bez akýchkoľvek opráv vyše 400-tisíc kilometrov. Naposledy som v ňom prešiel z Chiba do Miyaki a naspäť, čo je 1200 kilometrov, bez problémov. A znova som sa presvedčil, aké je to úžasné auto.” Na otázku, ako sa mu podarilo zachovať auto tak dlho vo vynikajúcom stave, odpovedá: ,,Nespomínam si, že by som na to potreboval špeciálne prostriedky. Akurát som dbal na to, aby som po každých 3 tisíckach kilometrov vymenil olej. Nezabúdal som dopĺňať potrebné tekutiny a kontrolovať, či nevytekajú. Nuž a všetky skrutky museli byť vždy starostlivo utiahnuté.” Áno, čítate správne. Interval výmeny oleja bol v minulosti smiešnych 3000 km! Dnes ľudia majú problém meniť olej aj po 20 tisícoch!
Spokojný dedko na svoju starú pani nedá dopustiť
Dedko si starostlivo zapisuje všetko, čo súvisí s údržbou jeho štvorkolesového miláčika. Rollke vedie vlastný denník. Zošity so všetkými zápismi majú hrúbku 30 cm. Stačí do nich nazrieť a človek sa hneď presvedčí, že to auto ozaj miluje. Vediete si vlastnú servisnú knižku vášho miláčika?
,,Bolo to prvé auto, ktoré som si kúpil. Šoférovalo sa veľmi ľahko a od začiatku som s ním jazdil veľmi rád. V tých časoch bola kvalita ciest príšerná. Auto bolo každý deň pokryté vrstvou prachu, a tak som ho neustále umýval. Čistil som aj registračnú tabuľku, z ktorej sa po pár rokoch celkom zmyla zelená farba registračného čísla,” spomína hrdý majiteľ.
Zdroj: Toyota