Austrálska reklama na modelový rad Yaris prezentuje všetky tri jeho verzie, teda klasický hatchback, jeho zodvihnutú verziu Cross aj limitovanú športovú verziu GR. A práve tá leží orgánom dohliadajúcim nad morálnou „čistotou“ reklamy v žalúdku. Neverili by ste, kvôli akému detailu musela Toyota reklamu stiahnuť.
Toyota len krúti hlavou, reklamu však stiahla
Veľmi nápaditá reklama má len 30 sekúnd, počas ktorých sa odohrá príbeh o tom, ako traja súrodenci zabudnú na oslavu svojich rodičov. Všetci pritom sadnú do svojho auta (každý má pochopiteľne jeden Yaris) a ponáhľajú sa, aby všetko stihli. A práve brat šoférujúci GR Yaris predvedie pri odjazde z dielne rozjazd, ktorý všetkých dohliadajúcich pobúril. Trochu prachu, mierny drift a oheň bol razom na streche. Tento moment údajne podporuje nezodpovedné šoférovanie, a preto nie je vhodné, aby sa reklama šírila médiami. Fabrika s rozhodnutím nesúhlasí, no reklamu z mediálneho priestoru stiahla. Tá sa však hneď objavila na niekoľkých súkromných internetových účtoch. Škandál so zákazom jej navyše zodvihol popularitu a nakoniec spôsobil presný opak toho, čo bolo zámerom dohliadajúcich orgánov. Zdá sa teda, že aj to je cesta. Darmo, ako sa hovorí, zakázané ovocie chutí najviac.