Využívanie vozidla pri zmene čistého vodíka na elektrickú energiu môže prispieť k ochrane životného prostredia a významným spôsobom riešiť otázky energetickej bezpečnosti.
TOYOTA FCV PLUS má vodík vo vlastnej vodíkovej nádrži. Dokáže ale priamo vyrábať elektrickú energiu z vodíka uskladneného mimo auta, z externého zdroja. Z vozidla sa tak môže stať stabilný zdroj elektrickej energie pre domácnosť. Elektrická energia môže slúžiť aj na dobitie elektromobilov, alebo môže byť odovzdávaná do miestnej elektrickej siete. Nemyslím si ale, že by mesto/štát, alebo iný distribučný monopol za výrobu elektriny platil majiteľovi vodíkového auta. Navyše tu je ďalšie pozitívum. Systém palivových článkov konceptu sa nemusí používať len v aute. Môžete ju vybrať a použiť ako zariadenie na výrobu elektrickej energie. Tieto systémy by sa mohli používať na rôzne účely na celom svete, čo by pozitívne vplývalo na životnú úroveň.
Ide o auto hlavne do mesta
Zmenšením súpravy palivového systému a ďalších súčastí pohonu vytvorili ľahké a kompaktné vozidlo. Ideálne autíčko do mesta. Vylepšená aerodynamika futuristickej karosérie prispela k zníženiu spotreby paliva. Zabudované panely na bezdrôtové nabíjanie akumulátora umiestnili v priestore zadných kolies a pod prednú časť podlahy. Na čelnom a zadnom skle sa môžu zobraziť text a symboly, ktoré ostatných informujú o stave vozidla.
Pohonný systém je zmenšený a je umiestnený do všetkých štyroch rohov vozidla. Malá súprava palivových článkov sa nachádza medzi prednými kolesami a vodíková nádrž zasa za zadnými sedadlami. Vďaka použitiu nezávislých elektromotorov v každom kolese má dĺžku kompaktného auta a súčasne interiér na úrovni veľkého sedanu. Obloženie interiéru a sedadlá sa vyznačujú rovnakým pokročilým 3D spracovaním, ako aj ďalšími technikami, vďaka čomu vozidlo získava mimoriadne priestrannú, ľahkú a veľmi pevnú skeletovú konštrukciu.
Zdroj: Toyota