Predstavenie Toyoty GR 86 na Festivale rýchlosti, ktorý sa koná od 8. do 11. júla na pôde Goodwood House v grófstve West Sussex, je prvou verejnou premiérou pred spustením predaja modelu v priebehu roka 2022. Premiérou kupé súčasne vznikne nové trio globálnych modelov „Power of Three“, vyvinutých v spolupráci so tímom TOYOTA GAZOO Racing a s uplatnením toho istého konštrukčného umenia a špičkového dizajnu zo sveta motošportu ako v prípade všeobecne oceňovaných modelov GR Supra a GR Yaris.

Toyota GR 86 má DNA predchodcu

Na špeciálnej festivalovej prehliadke predvedie GR 86 agilitu v rukách skúseného jazdca počas preslávených pretekov do vrchu. Toyota GR 86 prvýkrát odhalená v apríli 2021 formou online prezentácie rozvíja kvality modelu GT86. To sú primárne v schopnosti sprostredkovať tú najrýdzejšiu radosť z jazdy. Nová generácia zachováva kľúčové charakteristiky predchodcu – stále je to zábavné, dostupné a ľahko ovládateľné športové kupé, schopné odmeniť vodiča za jeho snahu.

Klasická koncepcia, o 20 % väčší motor a o 50 % tuhšia

Aj keď dnes sa tento termín používa už veľmi sporadicky, pretože zo sveta áut takmer zmizol, ide o klasickú koncepciu konštrukcie – motor vpredu a pohon zadných kolies. Teraz s novým a výkonnejším štvorvalcom s objemom 2,4 litra. Z tohto prináša základná verzia 170 kW (230 k). Výrobca ešte nezverejnil všetky kľúčové parametre, no dá sa očakávať 20 % navýšenie krútiaceho momentu, čo bude pre najľahšie auto svojho segmentu skvelá správa. Rozmery sú prakticky totožné s predchodcom. Ale 50 % nárast torznej tuhosti prispel k výrazne ostrejšiemu handlingu a riadeniu. Vďaka sústredeniu konštruktérov na úsporu hmotnosti vrátane použitia hliníka v oblasti strechy a panelov karosérie by mal byť model GR 86 najľahším štvormiestnym kupé v triede (predbežná pohotovostná hmotnosť je 1 270 kg).

Konštrukcia zavesenia kolies používa vzpery McPherson na prednej náprave, resp. dvojité lichobežníkové zavesenie vzadu. Vozidlo jazdí na 18“ diskoch kolies obutých do pneumatík s rozmermi 215/40 R18. Nový model je výsledkom spoločného vývoja firiem Toyota Motor Corporation a Subaru Corporation v nadväznosti na novú obchodnú a kapitálovú alianciu, ktorú uvedené firmy uzavreli v septembri 2019. Vďaka účasti tímu TOYOTA GAZOO Racing v motoristických súťažiach sa do nového kupé premietli precízne navrhnuté aerodynamické diely, ako napr. predné kanály nasávania vzduchu alebo bočné nástavce prahov. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

V Goodwoode mali premiéru aj dva predošlé športiaky klasickej koncepcie

GR 86 nasleduje príklad Toyoty GR Supra, ktorá sa ukázala vo svetovej dynamickej premiére na Festivale rýchlosti v roku 2018. Prvú premiéru tu absolvovala aj Toyota GT86 ešte v roku 2012. Model Toyota GT86 si za necelú dekádu kúpilo takmer 200 tisíc majiteľov. Toyota GR Supra je stále v predaji a minuloročná špecialitka Toyota Yaris GR šla doslova na dračku a pre enormný záujem o ňu museli Japonci celosvetovo stopnúť objednávky, aby dokázali uspokojiť už súčasný dopyt.

Zdroj: Toyota News