Popri príliš výrazných bavorských génoch schytala Toyota Supra piatej generácie kritiku najmä pre chýbajúcu mechanickú prevodovku. Jej doplnenie bolo roky terčom špekulácií a zákulisných šumov. Tie nedávno ukončila austrálska divízia automobilky, ktorá prípravu fanúšikmi pýtaného modelu oficiálne potvrdila. V týchto dňoch oficiálne rozšíril ponuku.

Supra má teda vymodlenú mechanickú prevodovku, ktorú japonská automobilka prispôsobila špecificky pre športové kupé. Šesťstupňové ústrojenstvo disponuje upraveným telom i vnútornosťami. Okrem iného je odľahčené vďaka absencii prvkov zvukovej izolácie, ďalej využíva väčšiu spojku a silnejšiu prítlačnú pružinu. Stály prevod sa zmenil z 3,15 na 3,46.

Toyota označuje prevodovku skratkou iMT, ide teda o inteligentnú verziu mechanizmu. Softvér pri preraďovaní pomáha vodičovi úpravou otáčok motora. Ak si to jazdec neželá, v športovom režime môže asistenciu vypnúť. Automobilka pre model GR Supra prepracovala trakčnú kontrolu a stabilizačný systém, ale tiež naladenie podvozka či charakteristiku bŕzd.

Novinkou v rámci elektronického vybavenia je funkcia Hairpin+ povoľujúca väčší rozdiel medzi otáčkami kolies na poháňanej náprave než je bežné a ideálna na kľukaté horské cesty. Jednotlivé jazdné režimy majú odlišné mapovanie. Toyota dbala tiež na umiestnenie pedálov a samotnej páky prevodovky, pri ktorej vyzdvihuje mechanizmus jej ovládania.

Ponuku obohatil odľahčený variant

Dôležitou otázkou bolo, s čím sa bude manuál  v japonskej ikone kombinovať. Nemecký príbuzný menom BMW Z4 s ním spája výhradne dvojlitrový štvorvalec. Japonské kupé sa k mechanickej prevodovke postavilo presne naopak, ponúkne ju totiž len so šesťvalcom. Ten v našich končinách dosahuje výkon 250 kW (340 k) a krútiaci moment 500 Nm. Zatiaľ nie je jasné, ako bude na tom táto verzia oproti automatickej alternatíve z hľadiska dynamických parametrov či predajnej ceny.

Manuálny variant prichádza aj vo vyhotovení Lightweight, ktoré je odľahčené o 38,3 kg. O úsporu sa popri manuálnej skrini postarali aj odlišné 19-palcové ráfiky. Ďalšie kilá ušetrilo odstránenie audiosústavy, ale tiež prítomnosť sedadiel bez koženého čalúnenia, bedrovej opierky i elektrického nastavovania. Modelový rad je okrem toho obohatený o tri nové farby laku a jeden odtieň čalúnenia.

Zdroj: Toyota

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov