Toyota GT86 je po dlhom čase prvým autom značky, ktoré nie je nudné
Tada hovorí: „Vec, ktorá ma zaujala, je to, že ešte pred niekoľkými rokmi bola Toyota hrdá na prvé miesto medzi vyrobenými autami. Kritici hovorili, že hoci vyrábame veľa áut, všetky sú nudné. Takže odkedy máme Toyotu GT86, máme auto s vášňou a nielen zamerané na čísla alebo zisk. Od tej doby sa stali ľudia viac vášniví a vynakladajú viac úsilia, aby boli autá kvalitnejšie. GT86 zmenila myslenie starých zamestnancov. Teraz dávajú viac vášne do auta, ktoré chcú vyrábať. Nie je to ešte perfektné, ale chcel by som, aby všetky autá, ktoré Toyota postaví, boli vášnivé.“
Turbo si pod kapotu GT86 cestu nenájde
Turbo sa podľa Toyoty do GT86 nezmestí a bolo by príliš drahé. Nádej na kabriolet GT86 ešte nevyhasla.
Výkon len 205 koní
Toyote GT86 montujú pod kapotu 2,0 litrový atmosférický boxer s výkonom 205 k a krútiacim momentom 214 Nm. Automobilka často čelí kritike, že motor je slabý a potreboval by turbo. Turbu sa však bránia. Tada vysvetľuje: „Nechápte ma zle, nemám nič proti turbu, je skutočne dobré. Ale problém je, že ak dáte turbo do GT86, bude drahšia a ťažšia. S ťažkým autom nie je toľko zábavy, ako s ľahkým. Súčasná GT86 nejde s turbom veľmi dokopy kvôli veľkosti. Ale ak by sa zmenila veľkosť auta, tak by to fungovalo a potom by sa hmotnosť stala menej podstatnou.“ Spomenul, že sa turbom zaoberajú, no do Toyoty GT86 s ním nepočítajú.
Kabriolet je stále hudbou budúcnosti
Automobilka ešte na ženevskom autosalóne v roku 2013 predstavila Toyotu FT86 Open concept, ktorou ukázali možnú otvorenú verziu. Nádej na kabriolet nevyhasla, Tada chce stále presadiť, aby GT86 bez strechy vyrábali: „Nikdy som nevzdal boj o výrobu kabrioletu GT86, snáď niekedy, niekde...“ Tony Cramb, výkonný riaditeľ marketingu Toyota Australia, poznamenal, že kľúčovým faktorom úspechu otvorenej GT86 je ziskovosť projektu.
Zdroj: caradvice.com.au