Toyota GT86 Roadster z dieľne Photoshop
Roadster má primárny ciel americký trh. Motor 2 litrer boxer v ňom je fakticky istá vec, otázne je, či max. výkon zostane na 147 kW (200 k) bez zmien. Ten už vo verzii kupé naozaj nemá výkonu nazvyš. Keďže otvorené karosérie pre dodatočné spevnenie a mechanizmus strechy vážia vždy viac, znamenalo by to menšiu dravosť. Je možné, že aj pruženie bude mäkšie a v konečnom dôsledku bude otvorená GT86 charakterom mierne iné auto ako kupé.
Bude Toyota GT86 naozaj bez zadných sedadiel?
Mr. Tada, šéf oddelenia športových áut Toyota potvrdil, že pracujú na silnejšej verzii. V Japonsku majú v pláne montovať hybridný pohon, keďže už teraz je veľmi úsporná. Táto voľba by mohla zlepšiť úsporny imidž auta. Zároveň bude konkurenciou pre predokolku Honda CR-Z Hybrid, ktorá vraj prináša tiež mnoho zábavy za volantom. Tada naznačil, že GT86 hybrid s asi 184 kW (250 koňmi) by sa mal objaviť v roku 2015 a energiu by nemal ukladať do batérií, ale do super kondenzátora.
V kufri naozaj nieje miesta nazvyš
Otázkou zostáva aj počet miest na sedenie a preto dilema, či sa budeme budúci rok pozerať na cabrio, alebo roadster. Rozdiel medzi týmito dvoma slovami je veľmi veľký, zďaka to nie sú synonymá. Cabrio je otvorená karoséria, ktorá ponúka priestor na sedenie v dvoch radoch za sebou, roadster je dvoj/trojmiestny so sedením v jednom rade.
Pozrite si náš videotest súrodenca SUBARU BRZ
FOTO:
pistonheads.com
larevueautomobile.com
carsguide.com.au
TEXT:
autocar.co.uk