Nové projekty CSRC predstavujú odpoveď na najnovšie trendy v oblasti cestnej bezpečnosti a vývoj v automobilovom sektore,“ uviedol riaditeľ CSRC Danil Prochorov. „Naším cieľom je čo najpresnejšie reagovať na aktuálne potreby a výzvy, hľadať inovatívne riešenia, technológie a usmernenia, ktoré prispejú k bezpečnejšiemu cestovaniu,“ dodal. 

Výskumníci podporovaní spoločnosťou Toyota sa v druhej fáze zamerajú na vylepšenie a prirodzenejšiu reakciu systémov aktívnej bezpečnosti, zvýšenie pasívnej ochrany cestujúcich, prevenciu nehôd a podporu bezpečného správania vodičov.

Projekty, ktoré boli vybrané na realizáciu, zahŕňajú analýzu údajov z diaľničných nehôd, zameranú na reakcie systémov núdzového brzdenia (AEB), s cieľom vylepšiť ich výkon v budúcnosti. V inom projekte bude inžiniersky tím testovať nový typ mikro Dopplerových senzorov, aby zistil, či sú účinnejšie pri detekcii objektov v porovnaní s radarovými senzormi, ktoré sa v súčasnosti používajú v systémoch aktívnej bezpečnosti. Ak sa preukážu pozitívne výsledky, tento projekt by mohol zrýchliť vývoj technológií asistencie vodičovi a automatizovaného riadenia.

Ďalší projekt má za cieľ vytvoriť nové usmernenia pre nárazové testy. Vedci plánujú vykonať sériu virtuálnych testov s využitím digitálnych modelov ľudského tela THUMS, pričom budú brať do úvahy stovky kombinácií výšky, veku, pohlavia a typu postavy, ako aj rôzne scenáre nehôd. Zaujímavým prístupom sa vydajú vedci, ktorí sa sústredia na vytvorenie digitálnych modelov 500 tehotných žien, s cieľom vyvinúť nové tipy a návrhy pre riešenia, ktoré účinne chránia tehotné ženy, vrátane dizajnu sedadiel a bezpečnostných pásov, v sérii virtuálnych nárazových testov.

Bezpečnostné technológie napredujú vďaka investíciám spoločnosti Toyota

V prvej fáze päťročného programu CSRC bolo realizovaných 14 vedeckých projektov. Jedným z nich je aplikácia Toyota Risk ATTEND, ktorá predstavuje online školenie pre mladých vodičov, dostupné na internete, zamerané na zlepšenie schopnosti predvídať riziká počas jazdy. Nový modul simulácie jazdy, ktorý vznikol v spolupráci s Discovery Education a University of Massachusetts-Amherst, umožňuje vodičom testovať sa v rôznych jazdných situáciách na svojom počítači a zlepšiť svoju schopnosť predvídať rizikové situácie.

Ďalší dokončený projekt potvrdil vysokú účinnosť kolíznych systémov na križovatkách. Tieto systémy, ktoré automaticky brzdia a riadia vozidlo v nebezpečných situáciách, zabránili 48 % nehôd a znížili ich následky o ďalších 45 %. Systémy varovania vodičov dokázali pomôcť vyhnúť sa až 82 % nehôd.

Toyota investovala 115 miliónov dolárov do výskumu bezpečnosti

Toyota Collaborative Safety Research Center, ktoré bolo založené v roku 2011, slúži ako hlavné výskumno-vývojové centrum značky so zameraním na bezpečnosť na cestách. Toyota doteraz investovala 115 miliónov dolárov do základného výskumu, ktorý zahŕňa vývoj nástrojov a postupov na testovanie účinnosti pokročilých asistenčných systémov vodiča (ADAS) a analýzu vplyvu ľudského správania na bezpečnosť na cestách. Výskum CSRC pritom zohľadňuje rozdiely v štýloch jazdy v rôznych kultúrach a subjektívny pocit bezpečia v rôznych socioekonomických skupinách.

zdroj: Toyota Slovensko