Spoločnosť Interbrand vytvorila zoznam TOP100 globálnych značiek podľa ich hodnoty v roku 2021. Na čele však žiadnu automobilku nehľadajte. Rebríčku dominujú Apple, Amazon a Microsoft, pričom prvú päťku uzatvára Google a Samsung.
Prvá automobilka sa nachádza až na 7. mieste a je ňou práve Toyota s hodnotou 54,1 miliardy dolárov, čo je pre porovnanie zhruba sedem a pol krát menej než hodnota Applu. V relatívne tesnom závese za Toyotou je na ôsmom mieste Mercedes s hodnotu 50,9 miliárd dolárov, no a „stupne víťazov“ medzi automobilkami uzatvára BMW so 41,6 miliardami USD. Netreba však zabúdať ani na Teslu, ktorej hodnota každým rokom raketovo stúpa. V súčasnosti je štvrtou najhodnotnejšou automobilkou sveta (36,3 miliárd USD) a celkovo sa medzi značkami nachádza na 14. priečke.
TOP15 podľa Interbrand
Najrýchlejšie rastie Tesla
Spoločnosť Elona Muska je však v každom prípade absolútnou jednotkou v raste hodnoty, a to nielen medzi automobilkami, ale globálne medzi všetkými značkami. Za rok jej hodnota totiž narástla o astronomických 184 percent.
Druhé miesto v tejto kategórii zdieľa Adobe s PayPalom, avšak nárast ich hodnoty činil v porovnaní s Teslou „len“ 36 percent. A naopak, najväčší prepad medzi automobilkami v tomto rebríčku zaznamenala Honda, ktorý však dosiahol len 2 percentá. Tesla je tak aktuálne najrýchlejšie rastúcou značkou v globále a bude zaujímavé sledovať, či dokáže ohroziť aj prvé tri automobilky, teda Toyotu, Mercedes a BMW.
Zdroj: Interbrand