Toto je rebríček 20 najzelenších značiek predávaných v Eúrópe
Čo spôsobilo zníženie priemerných emisií modelov Toyota? Predovšetkým rastúca popularita hybridov, ktoré vlani predstavovali až 53 % z celkového predaja značky. Konvenčných benzínových áut predali 42 % a vozidiel so vznetovými motormi 7,5 %.
Poradie krajín podľa predaja nových áut vytvorený na základe priemerného množstva emitovaného CO2. Slovensko je s pomedzi 23. sledovaných krajín na 20. mieste. Za nami je ešte Nemecko a Švajčiarsko, trhy, ktoré sú známe hladom po športových a veľkých autách.
Hybridy znižujú emisie a teda aj spotrebu
Pokiaľ ide o priemerné emisie CO2 nových automobilov v Európe, vývoj v roku 2017 nebol práve najpriaznivejší. Prvý raz za 10 rokov sa ich hodnota zvýšila na 118,1 g/km, čo je 0,3 g/km viac ako v roku 2016. Spôsobil to rastúci záujem o SUV-čka, časť naftových motorov zasa nahradili benzínové. Príklad Toyoty ukazuje na ekologickejšie riešenie. Vozidlá, ktoré používajú elektromotor, teda aj hybridy. Aj podľa Jato Dynamics budú v blízkej budúcnosti najlepšou alternatívou dieselových motorov vozidlá s hybridným pohonom, schopné pohybovať sa na elektromotore bez nabíjania z vonkajšej siete. Vznetové motory, aj keď sú účinné a emitujú menej CO2 ako bežné benzínové motory, sú zodpovedné za zvyšovanie emisií oxidov dusíka a častíc škodlivých pre zdravie. Hybridné pohonné jednotky vypúšťajú menej CO2 i škodlivých látok ako bežné motory. Sú tiež spoľahlivejším riešením ako napríklad preplňovanie – v prípade hybridu má dodatočný výkon a krútiaci moment potrebný na dynamické zrýchlenie z elektrického motora nulové emisie. Hybridný pohon je spôsob, ako splniť čoraz náročnejšie emisné normy pri cenách prijateľných pre širokú škálu kupujúcich.