Základom dominantného postavenia značky Toyota v automobilovom odvetví je jej angažovanie do rozvoja pohonov s nízkymi emisiami. V časoch boja proti globálnemu otepľovaniu, ktoré sa prejavuje o.i. zavádzaním čoraz prísnejších noriem, to má nesmierny význam. Spoločnosť Toyota disponuje najmodernejšími technológiami pohonov s nízkymi emisiami, a to v oblasti hybridných aj plug-in hybridných, ako aj vodíkových pohonov. Vďaka tomu spĺňa nielen normy Európskej únie a regulačné normy v iných regiónoch sveta, ale zároveň stanovuje normy v oblastiach technického pokroku a účinnom znižovaní spotreby paliva a energie v automobiloch.
Spoločnosť zároveň intenzívne investuje do technológií autonómnej jazdy, bezpečnostných systémov, internetových služieb a konektivity automobilov, robotiky a zdieľania automobilov. Sila značky vyplýva aj z desaťročí dobrej povesti Toyoty, ktorá má renomé výrobcu veľmi kvalitných automobilov s veľmi vysokou životnosťou.
Toyota je najväčším výrobcom hybridov a túto technológiu rozvíja už viac ako 20 rokov – dodnes dodala klientom viac ako 15 miliónov exemplárov hybridných vozidiel. Značka súčasne začala ambiciózny projekt, v rámci ktorého chce zaviesť do predaja 10 elektrických modelov na batérie do roku 2025 a zároveň rozvíja aj automobily poháňané vodíkom.
Správa BrandZ™ 100 Most Valuable Global Brands je založená na množstve rôznych ukazovateľov, ako sú finančné výsledky značky, prieskumy verejnej mienky, súčasné obchodné operácie a plány do budúcnosti. Veľmi dôležitým faktorom je aktívna účasť v ochrane životného prostredia a rozvíjanie proekologických technológií.
Najhodnotnejšie automobilové značky v rebríčku BrandZ 2020
Miesto |
Značka |
Hodnota značky v r. 2020 (w mld dolárov) |
1 |
Toyota |
28,388 |
2 |
Mercedes-Benz |
21,349 |
3 |
BMW |
20,517 |
4 |
Tesla |
11,350 |
5 |
Ford |
10,067 |
6 |
Honda |
9,974 |
7 |
Nissan |
8,658 |
8 |
Audi |
7,334 |
9 |
Volkswagen |
6,462 |
10 |
Porsche |
5,606 |