Benzínové motory V8 od Toyoty sú bezo sporu technicky zaujímavými agregátmi s úžasnými výkonovými parametrami a veľmi dobrou charakteristikou vhodnou najmä pre ťažšie autá, prípadne športové modely vyžadujúce rýchle a presné reakcie. Napriek tomu však o niektoré z nich Toyoty už čoskoro prídu. Emisie majú hlavné slovo a ak na ne nechce automobilka do budúcna doplatiť, musí vymýšľať spôsoby, ako ich znížiť. Jednou z nich je nahradenie veľkoobjemových atmosférických motorov hybridmi kombinujúcimi elektromotory s menšími, no prepĺňanými benzínovými motormi. A práve to je aj prípad niektorých modelov Toyoty. Svoj motor 4.6 V8 (228 kW/310 k) tak fabrika nahradí emisne akceptovateľnejším agregátom 3.5 Twin-turbo V6 kombinovaným s elektromotormi.
Žiadny veterán
Ak by ste si však mysleli, že „americké“ osemvalce od Toyoty patria svojou konštrukciou do starého železa a ich morálna životnosť je dávno za limitom, veľmi by ste sa mýlili. Ani tak veľký motor od Toyoty, akým je napríklad 5.7 V8 i-Force (280 kW/381 k) v pickupe Tundra, neprišiel o celohliníkovú konštrukciu, špeciálnu akustickú hlavu s 32-ventilovou technikou s variabilným časovaním na strane sania aj výfuku (VVT-i), priame vstrekovanie, pokročilé protiemisné systémy a špeciálne nerezové výfukové zvody (4-2-1). Podľa dostupných informácií práve tento agregát v ponuke zatiaľ zostane, menší motor 4.6 V8 však končí a nie je vylúčené, že ho v dohľadnej dobe bude „do neba“ nasledovať aj spomínaný väčší motor. Všetko záleží od nástupu nových legislatívnych opatrení.
Lexus o V8 nepríde
Automobilka zároveň sľubuje, že športové modely značky Lexus v blízkej dobe o benzínové motory V8 neprídu. Fabrika ich dokonca v rámci svojich športových aktivít neustále vyvíja a riešenia použité pri súťažných špeciáloch posúva do sériových áut. Podľa konštruktérov značky Lexus je aj v dnešnej dobe motor V8 symbolom sily, prestíže a technologického pokroku, ktorý ich zákazníci neustále vyžadujú. Dokedy však tieto motory budú môcť legálne udržať na trhu, nie zatiaľ jasné. Všetko totiž smeruje k tomu, že sa jedného dňa aj tak budú musieť zmeniť na hybrid s menším počtom kmitajúcich valcov. Len pre doplnenie, aktuálny osemvalec 5.0 V8 v modeli Lexus LC 500 dnes dokáže aj pri súčasných emisných normách produkovať až 346 kW (471 k).
zdroje: Toyota, motor1.com, carsdirect.com
Kupé Lexus LC 500 sa aj dnes môže pochváliť veľkým atmosférickým osemvalcom 5.0 V8. Dokedy ho však fabrika udrží v sériovej výrobe, dnes nikto nevie povedať.