Puristický sen

Omnoho zaujímavejšia je práve predstavená dvojica áut na tokijskom autosalóne. Prvým je, pre pravých puristov, doslova láska na prvý pohľad. Teda pardon, na prvý pohľad nie. Lepšie povedané na prvé prečítanie. Toyota Mark X totiž do sveta nekričí to, že v jej útrobách vrčí 3,5 l atmosférický šesťvalec, ktorý výkon 234 kW (318 k) a 380 Nm posiela cez 6-stupňovú MANUÁLNU prevodovku výhradne na zadné kolesá. Už chápete?

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Táto “M3 z východu” má taktiež upravené predné a zadné zavesenie kolies pre agilnejšie jazdné vlastnosti a upravený elektrický posilňovač riadenia a stabilizačnú kontrolu. Za príplatok môžete dostať karbónovú strechu, ktorá nahradí klasickú oceľovú. Ušetrí 10 kg váhy a zníži ťažisko auta. Nie príliš agresívny dizajn dotvárajú 19-palcové kované BBS disky kolies s rozmermi 235/40 vpredu a 255/35 vzadu. Auto zastavujú špeciálne vyvinuté brzdy od GR. Zmeny nastali aj vo vnútri. Športové sedačky, kovové pedále a karbónové doplnky dopĺňajú športový pocit. A teraz ešte jedna pecka, V dílerstve za ňu treba nechať 5.130.000 jenov, čo je približne len 41 200 €.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Návrat Supry domov

Druhou zaujímavou novinkou je pretekárska Supra. Možno ste stihli zaregistrovať, že Supra sa objaví aj v americkej sérii Nascar. Tento krok nevie viacero ľudí pochopiť, pretože Nascar a Supra... To k sebe proste nesedí. Teraz sa však Toyota Supra vracia tam, kde si ju všetci pamätáme najlepšie. Do prestížnej japonskej série Super GT, konkrétne do kategórie GT 500. Tam pretekajú cestovné autá, ktoré rýchlosťou dokonca dobiehali prototypy LMP1! V roku 2016 prišla zmena pravidiel, ktorá ich čiastočne spomalila. Toyota Supra pretekala v tejto sérii až do roku 2005, čo je 3 roky po oficiálnom ukončení sériovej výroby. Následne zastúpenie Toyoty vystriedala luxusná divízia Lexus. V roku 2020 sa legendárne meno vráti na japonské okruhy v najprestížnejšej kategórii. Pod kapotou bude 2-litrový štvorvalec, ktorého výkon ovplyvňujú pravidlá. Dá sa hovoriť o hodnote viac ako 600 koní.

Ikona hernej série Gran Turismo

Bolo by skvelé, keby sa podarilo jednu Supru GT500 zafarbiť do legendárnych farieb firmy Castrol, ktoré preslávila herná séria Gran Turismo. Na trati ju od roku 2020 môžu sprevádzať nielen tradiční konkurenti Nissan a Honda, ale už aj BMW, Audi a Aston Martin zo šampionátu DTM. Tieto dve série si totiž po rokoch snahy konečne spoja technické predpisy pod názvom Class One.

Foto: Toyota, Evo, gran-turismo.wikia.com