Tento prototyp môže poskytnúť základ pre hybridný pohon GT 86.
Čo nám teda z toho vychádza? Buď žiadna ostrejšia verzia nebude (vysoko nepravdepodobné), alebo GT 86 pôjde po stopách prototypu Toyota TS030, ktorý už pretekal v Le Mans. Tento systém veľmi pripomína KERS, ktorý poznáme z Formuly 1. Preplňovanie nahrádza hybridný elektrický pohon, ktorý krátkodobo zvyšuje výkon.
Dvojlitrový štvorvalec teda ostane v pôvodnom stave rovnako ako 6 stupňová manuálna prevodovka. Toyota zatiaľ zisťuje či je toto riešenie využiteľné v každodennej premávke. Otázne ostáva ukladanie energie. Na výber sú štandardné batérie alebo kondenzátory, ktoré sú síce ľahšie, ale aj drahšie.
Dnes sa nám nepáči znižovanie objemu a jeho nahrádzanie turbom. O pár rokov budeme mať možno všetci v autách KERS. V prípade Toyoty GT 86 to vyzerá nádejne.
Subaru má elektrické zvyšovanie výkonu na saláme. Turbo je turbo.
Toyota teda zvažuje hybridné navýšenie výkonu. U Subaru to pravdepodobne nehrozí. Nepreplňovaný štvorvalec s objemom 2 litre má originálne výkon 147 kW (200 k). Subaru vlastní preplňovanú verziu, ktorá má 221 kW (300 k) a pracuje na verzii s kompresorom, ktorý by zvýšil štandardný výkon na 184 kW (250 k). BRZ teda pravdepodobne pôjde tradičnejšou cestou, ako plánuje Toyota.
Zdroj: autoblog.com, auto.cz
Prečítajte si aj: VIDEO: Nadopované Subaru BRZ dá štvrť míle za 11,3 sekundy,