Správa je zlým šokom pre všetkých fanúšikov športiakov, hlavne preto, že na jar predstavila na autosalóne v Ženeve automobilka FT-86 Convertible Concept. V marci zástupcovia značky tvrdili, že toto auto má za úlohu zmerať reakciu verejnosti na prípadnú sériovú výrobu GT86 cabrio. Dokonca tvrdili, že projekt GT86 od začiatku rátal s otvorenou verziou, preto ho vybavili dverami bez rámu a pevnou podlahou už na žačiatku vývoja. Ešte väčším sklamaním pre fanúšikov ľahkých obratných zadokoliek je však ešte väčším sklamaním zrušenie výkonnej verzie s prepĺňaným motorom, ktorú hlavný vývojový technik Tetsuya Tada pred časom opakovane prisľúbil. Bez preháňania, po týchto správach je mi ozaj do plaču, lebo najväčším nedostatkom GT86/BRZ je po zžití sa s autom naozaj nedostatočný výkon a krútiaci moment. Mo mojej osobnej skúsenosti v teste Subaru BRZ a teste Toyota GT86 som presvedčený, že ak tento obdivuhodný športiak niečo naozaj potrebuje, tak sú to práve verzie STi... O potrebe vyrábať cabrio som až tak presvedčený nebol, no v žiadnom prípade nie som proti! No zdá sa, že je už celkom jedno, čo si myslíme.

 

Toyota GT86 cabrio