Viac ručnej práce
Pred nejakým časom automobilka publikovala video, kde ukazuje novú špeciálnu výrobnú linku, vyrobenú pre ich nový športový model, GR Yaris. Tá sa nachádza v továrni Toyota Motomachi. Samotná linka je nastavená tak, že umožňuje viac ručnej práce na aute ako pri štandardných modeloch v tejto fabrike. Cieľom Toyoty je mať miesto, kde dokážu „vyrobiť milióny športových áut bez rozdielu v kvalite.“ To naznačuje, že na danej výrobnej linke by sa mohli objaviť aj ďalšie športové modely Toyoty.
„S novými výrobnými metódami je GR zariadenie schopné zvládnuť výrobu rôznych typov, s malou produkciou, bez zníženia produktivity.“ Aj toto tvrdenie Toyoty podporu myšlienku, že automobilka čoskoro predstaví ďalšie modely z divízie GR. Rovnako by nedávalo zmysel, aby postavili novú výrobnú linku a využili ju len pri Yarise GR. Jeho výnimočnosť však nedokazuje len špeciálna výrobná linka. Aby dosiahli dostatočnú tuhosť auta a požadovanú kvalitu, pridali 11m štrukturálneho lepidla a 200 zvarov navyše. Inžinieri sa zároveň snažili ušetriť hmotnosť kde sa dalo, a tak minimalizovali hmotnosť panelov karosérie nachádzajúcich sa mimo ťažiska. Okrem toho disponuje najvýkonnejším 3-valcom na svete, ktorí však viacerí kritizujú.
Je veľmi pravdepodobné, že Yaris onedlho doplnia aj ďalšie modely s označením GR. Hovorí sa hlavne o Corolle a dokonca aj C-HR. Nechajme sa prekvapiť.
Zdroj, video: Toyota UK